تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۹
۰
کد مطلب : ۲۲۹۹۹

یک مداح باید وهله اول عارف اهل بیت باشد

یک مداح باید وهله اول عارف اهل بیت باشد
آیت الله سید عباس مدرسی یزدی در دیدار با نوحه خوانان نخبه یزد با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر گفت: دهه فجر نه تنها مداحی و نوحه خوانی بلکه همه ملت ایران را احیا کرد.

آیت الله مدرسی یزدی حضرت امام (ره) را منجی ملت نامیدو اظهار داشت: امام راحل کشور و ملت را از زیر یوغ استعمار خارج کرد و استقلال ،آزادی وعزت را برای این مرزوبوم به ارمغان آورد.

وی با اشاره به تلاش های دشمنان برای نشان دادن ضعف های کشور ادامه داد: البته که مشکلاتی در کشور وجود دارد اما باید دستاوردها را هم ملاک قراردادو امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی بزرگترین دستاورد و هدیه نظام به مردم، امنیت می باشد.

استاد فقه واصول حوزه علمیه قم با اشاره به ناامنی های منطقه و حضور گروه های تکفیری خاطر نشان کرد: اگر کشور ما مورد تعرض داعش قرار نگرفته به دلیل وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و واجب عقلی و شرعی است که مردم خود را رهین نظام جمهوری اسلامی بداند.

این مرجع تقلید با یادآوری توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص) توسط مجله فرانسوی گفت:تنها دلیل چنین حرکت هایی از سوی دشمنان اسلام حسادت به پیام آور مهربانی است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این مطلب که توبه کردن شرایطی دارد و برخی حتی فرصت توبه را پیدا نمی کنند اضافه کرد: متاسفانه برخی چنان از آخرت خود غافلند که تمام هم وغم خود را برای دنیا صرف می کنند و حتی بر این عقیده اند که انسان باید در دوران جوانی از دنیا لذت ببرد و در دوران پیری به امور آخرتی خود بپردازد اما کدام انسانی از مدت عمر خود خبر دارد؟

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت موضوع نماز پرداخت و خاطر نشان کرد: برخی هیئات و نوحه خوانان تا ۲بامداد مشغول سینه زنی می شوند و نماز صبح را قضا می کنند در صورتی که اباعبدالله (ع) در بحبوحه جنگ، وقتی متوجه ظهر شد دست از جنگ کشیده و به نماز ایستاد.

آیت الله مدرسی یزدی با برشمردن صفات متدینین از دیدگاه امام صادق(ع) گفت: اولین خصوصیت یک انسان مومن ومتدین راستگویی و دومین صفت امانت داری است.

این مرجع عالیقدر جهان تشییع، انجام واجبات و ترک محرمات وحفظ حرمت و احترام به پدر ومادر را دوامانت الهی نزد انسان دانست و ابراز داشت: تقوی و ورع برای همه انسان ها است ولی شما مداحان اهل بیت(ع) به دلیل الگو بودن برای مردم، در این امور اهتمام بیشتری بورزید.

آیت الله سید عباس مدرسی یزدی با اشاره به جایگاه مداحی در نظر اهل بیت و مردم گفت: مداحی رتبه بسیار بالایی بوده و یک مداح باید وهله اول عارف اهل بیت باشد پس اولا اهل بیت (ع) را خوب بشناسید وسپس این خاندان را به مردم بشناسانید.

مدرس خارج فقه واصول، با اشاره به جنایات داعشی ها در کشورهای اسلامی و تلاش برای خدشه دار کردن چهره اسلام گفت: داعش یک گروه غیر اسلامی است که با دسیسه دشمنان اسلام شکل گرفته و قطعا جایگاه آن ها جهنم است.

آیت الله مدرسی در پایان عرایضش درتوصیف یزد و مردمان آن ابراز داشت: یزد و یزدی از دیرباز به تدین و امانت داری مشهور بوده و امروز لقب حسینیه ایران برازنده استان دارالعباده و یک امانت الهی در نزد مردم آن است که باید با پرهیز ازغرور و تکبر، در حفظ و ارتقای این نام کوشا بود.
مرجع : یزد رسا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما