تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۱
۰
کد مطلب : ۲۰۷۵۲

صدور ویزای حج برای زائران نیجریه متوقف نشده است

صدور ویزای حج برای زائران نیجریه متوقف نشده است
محمد قاسم معاون وزیر بهداشت عربستان در بخش طرح ریزی و توسعه گفت: صدور ویزای حج برای زائران نیجریه متوقف نشده است، سالانه ۷۰ هزار زائر از این کشور آفریقایی برای انجام مراسم حج راهی عربستان می شوند.

این مقام وزرات بهداشت افزود که بخش پیشگیری در این وزارتخانه به طور مرتب با سازمان بهداشت جهانی در ارتباط است و در جریان آخرین تحولات ویروس ابولا و سایر بیماریهای عفونی و مسری قرار دارد.

وی یادآور شد که سازمان بهداشت جهانی از ضعیتی که در طول فصل حج در منا و عرفات شکل می گیرد اطلاع داشته و نیازی به نگرانی درباره چند مورد معدود ابولا که در نیجریه رخ داده نیست.

براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، تا تاریخ ۵ سپتامبر ( ۱۴ شهریور) این ویروس ۲۰۹۷ نفر را در گینه، لیبریا و سیرالئون به کام مرگ کشیده است.

جمهوری گینه که جمعیت مسلمان قابل توجهی به وخیم ترین شکل مورد حمله این ویروس قرار گرفته است؛ از زمان کشف ابولا در سال ۱۹۷۶، پس از شیوع آن در جمهوری کنگو مورد گینه وخیم ترین شکل آن گزارش شده است.

تاکنون هیچ درمانی برای ابولا شناخته نشده است، علائم اولیه این بیماری سردرد، درد ماهیچه، مفاصل، ضعف و وارد شدن به فاز حالتهای شدیدی چون تهوع، اسهال و خونریزی داخلی و خارجی است.

نرخ مرگ و میر شیوع کنونی این ویروس حدود ۶۰ درصد است، اگرچه ابولا می تواند تا ۹۰ درصد نرخ تلفات داشته باشد.

نیجریه تاکنون ۲۳ مورد را گزارش کرده که هشت نفر آنها از دنیا رفته و چهار نفر کاملا بهبود یافته اند. این کشور اولین کشوری بود که یک حالت اورژانسی در سطح ملی برای محدود کردن این بیماری و ممانعت از پیشرفت آن اعلام کرد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما