تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۳
۰
کد مطلب : ۲۰۷۵۵

امیرالحاج و رئیس سازمان حج و زیارت ایران راهی مدینه شدند

امیرالحاج و رئیس سازمان حج و زیارت ایران راهی مدینه شدند
در مراسم بدرقه رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و امیرالحاج ایران و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری صورت گرفت، حجت‌الاسلام قاضی عسکر، ضمن شکرگذاری از اینکه یکبار دیگر خداوند توفیق خدمت‌گذاری به بهترین خلق خدا یعنی ضیوف‌الرحمان را عنایت کرده است، گفت: امسال این توفیق را داریم که همراه با ۶۴ هزار نفر سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی، در حج امسال حضور پیدا کنیم و پیام رهبر معظم انقلاب، مکتب اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی را به مردم جهان برسانیم.

وی با اشاره به اینکه شعار «معنویت، خودباوری و اتحاد اسلامی» برای حج امسال انتخاب شده است، تصریح کرد: بر همین مبنا مجموعه برنامه‌های بعثه حول این شعار خواهد بود.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر ادامه داد: دیدار با مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) نقشه راه ما را مشخص کردند؛ ایشان درباره ظرفیت‌های حج اشارات مهی داشتند و مردم و خصوصاً زائران را موظف فرمودند که به این ظرفیت‌ها توجه داشته و از آن استفاده کنند؛ این رسالت اولیه ماست و بسیار مهم است که هم در امور اجرایی و هم امور فرهنگی بستر را برای زائرانمان به نحوی فراهم کنیم که بتوانند از تمام ظرفیت حج استفاده کنند.

راه اساسی مقابله این است که مراقب باشیم فتنه‌گران از ما سوء‌استفاده نکنند
وی نکته دوم و بسیار مهم را وحدت امت اسلامی دانست و گفت: امروز شرایط جهان اسلام شرایط بسیار خطرناکی است و دشمنان ما تکفیری‌ها را به وجود آورده و کمک کردند تا در درون جامعه اسلامی ایجاد فتنه کنند و طبیعی است که شیعیان، پیروان مکتب اهل بیت(ع) و اهل سنتی که از ایران عازم عربستان خواهند شد وظیفه دارند برای مقابله با این حرکت تلاش کنند که راه اساسی مقابله این است که مراقب باشیم فتنه‌گران از ما سوء استفاده نکنند.

امیرالحاج ایران حضور در نمازهای جماعت را مورد تأکید مقام معظم رهبری عنوان و اظهار کرد: همنشینی با مسلمانان دنیا و انعکاس مطالبمان به آنها مورد تأکید قرار گرفت و امیدواریم در این وظیفه دوم هم که ایجاد بستر برای اتحاد اسلامی است، بتوانیم موفق باشیم.

وی نکته سوم را اینگونه عنوان کرد که همه ساله تلاش ما این بوده که در محیط عربستان به نحوی عمل کنیم که نظام جمهوری اسلامی ایران در بین امت‌ها و ملت‌های مسلمان سربلند باشد، امسال هم به همینگونه عمل خواهد شد.

برگزاری ۴ دعای کمیل در مدینه
قاضی عسکر از برگزاری دو دعای کمیل در مدینه قبل و دو دعای کمیل در مدینه بعد خبر داد و گفت: مراسم برائت از مشرکین و دعای عرفه در سرزمین عرفات برگزار خواهد‌ شد، همایش‌های بین‌المللی را نیز با حضور شخصیت‌ها و فرهیختگان جهان اسلام برگزار می‌کنیم که خوشبختانه با بستری که فراهم شده می‌توان انتظار داشت که این همایش‌ها شکوهمند‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی ادامه داد: ما در روزهای اخیر شاهد بودیم مفتی اعظم عربستان و مقامات کشور عربستان موضع‌گیری جدی و محکمی را علیه داعش و گروه‌های تکفیری داشتند. در قضیه فلسطین نیز جهان اسلام نظر واحدی دارد و طبیعی است که در این زمینه و نیز تقریب بین مذاهب و امت اسلامی بیش از گذشته تلاش خواهیم کرد.

زائران تحمل و بردباری بیشتری داشته باشند
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن تشکر از مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه که در طول سال آنچه در توان داشتند برای خدمت به زائران بیت‌الله الحرام به کار گرفتند، گفت: طبیعی است که سفر دشواری‌های خود را دارد اما انتظار ما از زائران این است که تحمل و بردباری بیشتری داشته باشند و اگر مشکلاتی هست آنها را منعکس کنند.

وی تصریح کرد: زائران بدانند که تنها ۶۴ هزار ایرانی نیستند که عازم حج می‌شوند، بلکه از سراسر جهان تعداد زیادی زائر به حج می‌آیند مثلاً از کشور اندونزی چیزی حدود ۲۲۰ هزار نفر زائر به حج مشرف می‌شوند بنابراین باید کل مجموعه حج را دید. ضوابط عربستان گاهی مشکلاتی را ایجاد می‌کند که در صدد گفت‌وگو با آنها هستیم و امیدواریم مشکلات به حداقل برسد و انتظار ما از مسئولان عربستان این است که با زائران کشورها با مهربانی بیشتری همکاری کنند و ما هم تلاشمان بر این است که حج آرام، باشکوه و با دست‌یابی به همه ظرفیت‌ها با شکوه هرچه تمام تر برگزار‌شود.

نائب‌الزیاره همه مردم ایران خواهیم بود
حجت‌الاسلام قاضی عسکر از حجت‌الاسلام گلپایگانی تشکر و عنوان کرد: برای شفای رهبر عزیزمان و سربلندی امت اسلامی دعا خواهیم کرد ونائب‌الزیاره همه مردم ایران خواهیم بود.

مراسم بدرقه رسمی امیرالحاج ایران و رئیس سازمان حج و زیارت همه ساله به صورت رسمی توسط حجت‌الاسلام گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در فرودگاه مهرآباد صورت می‌گرفت اما با توجه به بستری بودن مقام معظم رهبری و عجله حجت‌الاسلام گلپایگانی برای بازگشت به نزد ایشان، همچنین انتقال پروازهای حجاج به فرودگاه امام خمینی (ره) این مراسم بدرقه در دفتر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

از نکات جالب توجه این مراسم، تشکر و قدردانی رئیس سازمان حج و زیارت و التماس دعا و روبوسی خبرنگاران با مسئولان حج و زیارت بود به نحوی که پایان مراسم، بیشتر به یک خداحافظی خانوادگی و دوستانه و بدرقه حجاجی که عازم سفر بودند شبیه بود تا یک مراسم رسمی خبری.

خبرنگاران از حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر درخواست کردند هر گاه گنبد سبز بارگاه ملکوتی پیامبر(ص) را مشاهده کردند آنها را نیز یاد و برایشان دعا کنند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما