تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ تير ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۰۰
۱
۰
کد مطلب : ۲۰۸۴
مدیر اجرائی پروژه ساخت ضریح امام حسین(ع)؛

ساخت ضریح امام حسین(ع) در قم زیر نظر مرجعیت و مقام معظم رهبری است

ساخت ضریح امام حسین(ع) در قم زیر نظر مرجعیت و مقام معظم رهبری است
در خصوص ساخت ضریح جدید حرم مطهر امام حسین(ع) در قم با پارچه باف مدیر اجرائی پروژه ساخت ضریح امام حسین(ع) با خیمه گفت و گوی اختصاصی انجام داده است که در ذیل می خوانید؛

خیمه : آیا ساخت ضریح توسط شما مورد تائید تولیت حرم امام حسین (ع) می باشد؟
پارچه باف:   کار از طرف ما ارائه می شود تا کارشناسی صورت گیرد و برای کارشناسی تصویب مدیریت حرم امام حسین(ع) هم لازم است منتها قبل از اینکه بخواهند رد و یا قبول کنند ما از طریق کانال مرجعیت این کار را دنبال می کنیم که در مرحله اول مورد تائید قرار بگیرد ولی به هر حال آنها هم نظر دارند و نظرشان مهم است. 


 خیمه : شما تا چه حدی در خصوص مسابقه شعر که از طرف مدیریت حرم امام حسین(ع) جهت نصب بر روی ضریح  برگزار شده است اطلاع دارید و یا تا چه حدی شما را در جریان گذاشته اند؟ 
پارچه باف : خیر، اینها یک کار سلیقه ای انجام داده اند و شاید بعدا این کار مورد تائید ما هم قرار بگیرد ولی به هر حال نظر آنها هم شرط است. 


خیمه: در خصوص پخش بروشور در نمایشگاه بین المللی کتاب با  قید اینکه جمع آوری کمکهای مردمی در ایران مورد تائید ما نمی باشد چه  دفاعیه ای دارید؟ 
پارچه باف:  بروشوری در نماز جمعه هم پخش شد اما اسم ضریح در داخل آن نبود و اینکه می گویند بودجه و کمکهایی که در ایران جمع آوری می شود و مورد تائید ما میباشد یا نمی باشد، مشکلی است که مدیریت حرم امام حسین(ع) با ستاد عتبات کوثر در تهران دارند که در حال حل شدن است و این مشکلات هم افراد به وجود آورده اند که شاید هم این اشخاص در پیکره حرم امام حسین(ع) هم مشغول به کار باشند ولی مورد تائید نماینده آیت الله سیستانی که تولیت حرم می باشد نیست .


خیمه : آیا برای شروع فعالیت تان از شما درخواستی نمودند؟
پارچه باف: به ما در سوم شعبان 85 به صورت مکتوب اعلام کردند مگر می شود که 2 ضریح در حال ساخت باشد، ما با نماینده آقای سیستانی ( آقای شهرستانی ) در ارتباط هستیم و کار ما را چک می کنند . 


خیمه: آیا می توانید نامه را برای اطلاع خوانندگان و مخاطبین سایت خیمه به ما ارائه دهید. 
پارچه باف:خیر، خروجیهای ما باید آنقدر حساب شده باشد که باعث ایجاد تنش نگردد . 

خیمه : ولی در حال حاضر می بینیم که تا حدی دچار تنش شده مثل همان نوشته که در نمایشگاه توزیع شد.
پارچه باف: من حتی از این مطلب خبر نداشتم  و مردم هم اصلا خبر ندارند و در کارهای بزرگ شیطنت های بزرگ هم است، چه کار معنویت و قداستش زیاد باشد شیطان بیشتر وارد آن کار می شود. 


خیمه: اما ما دیدیم که این بروشورها بسیار زیاد و به صورت انبوه پخش شده است.
پارچه باف: شاید 1000 تا پخش بشه نسبت به 70 میلیون جمعیت ایران موضوع خاصی نیست .


خیمه: مطنئنا غرفه هایی که در نمایشگاه بین المللی کتاب دایر می باشند 1000 عدد بروشور چاپ نمی کنند و تعدادش خیلی بیشتر از این می باشد.
پارچه باف: اصلا و ابدا همچین چیزی نیست.


خیمه: به عنوان مثال بنده این بروشور را دارم.
پارچه باف: اینکه شما دارید دلیل بر این نیست که دیگران هم این بروشور را دارند ، به هیچ وجه امکان ندارند ، اونها مرد این کارها نیستند که اینقدر بودجه صرف نمایند و مطمئن باشید و کار هم دست خود سیدالشهدا است این کار را به صورت مکتوب انجام میدهیم و زیر نظر مرجعیت و مقام معظم رهبری است و همه در جریان این کار هستند و قبل از اینکه این کار شروع شود رایزنی ها شده است.


خیمه : چه کسانی از شما خواستند ساخت ضریح را انجام دهید؟
پارچه باف: خود متولیان کربلا از ما خواستند با نظارت حضرت آیت الله سیستانی که ما دو بار ایشان را ملاقات کردیم و ایشان ما را با این عبارت نام بردند : شما قمی ها زرنگی کردید و گل سر سبد عتبات را چیدید پس با عنایت و دستور ایشان این کار انجام شده است و بعد تولیت به ما نامه رسمی زده ، قبلا قرار بود این کار در هند و بحرین انجام شود آنجا این کاررا انجام ندادند و به دلیل اینکه می خواستند شیعیان اثنی عشری این کار را انجام دهند این کار را انجام دهیم و مطمئن باشید به زودی مسئولین حرم امام حسین(ع) برای ملاقات با ما می آیند و آن زمان ما از همه دعوت می کنیم تا جهت بازتاب خبری بیایند. 


خیمه: چه زمانی می توانیم نامه را ببینیم؟
پارچه باف: هماهنگی می کنیم .
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

لطفاً آدرس يا شماره حساب بانکي يا پستي را اعلام نماييد تا همه بتوانند با اطلاع رساني صحيح از طريق رسانه ها در اين اجر معنوي سهيم شوند.خواهش مي کنم.