تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۱
۰
کد مطلب : ۲۱۰۲۲

پنجمین همایش بین‌المللی باران غدیر برگزار می‎شود

پنجمین همایش بین‌المللی باران غدیر برگزار می‎شود
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، جلسه معارفه این همایش بین‌المللی که میهمانانی از کشورهای مختلف دارد، صبح روز سه‌شنبه انجام می‌شود و بعد از نشست خبری با رسانه‌ها، ساعت ۱۵:۳۰ مراسم اصلی در حوزه هنری برگزارخواهد شد.

در مراسم اصلی در تالار سوره، حجت‌الاسلام والمسلمین زائری دبیر همایش باران غدیر، آقایان لاریجانی و ولایتی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی و اسقف جبل عامل لبنان جورج صلیبا سخنرانی خواهند کرد. این همایش با شعرخوانی شاعر لبنانی جورج شکور، علیرضا قزوه، شاعر هندی متین‌الدین صدیقی، شاعر تاجیکستانی رحمت نذری ادامه پیدا می‌کند و پس از تجلیل از شاعران، گروه موسیقی نداء ابومراد به اجرای موسیقی می‌پردازند.

همچنین در کنار این همایش، کارگاه نقاشی خط برگزار می‌شود که هنرمندان با تاثیر از شخصیت امام علی (ع) به تولید اثر خواهند پرداخت. پس از آن و طی روزهای بعد، مهمانان این همایش عازم قم شده، به شیراز و مشهد می‌روند، در این سفرها با آیات عظام دیدار کرده و در مراسم و نشست‌های تخصصی حاضر می‌شوند.

گفتنی است همایش باران غدیر، در ایام مبارک عید غدیر خم و با محوریت شناسایی و گرامی‌داشت ادیبان و هنرمندان غیرمسلمان یا مسلمان غیرشیعه که به رسالت غدیر و اهل بیت نبوت و طهارت (ع) خدمت کرده‌اند، برگزار می‌شود و این پنجمین سالی است که حوزه هنری میزبان این همایش است.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما