تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۱۱۱
ساخت ضریح حضرت عباس(ع) ادامه داد؛

فرهنگ سرای بهمن پذیرای علاقمندان به حضرت ابوالفضل

فرهنگ سرای بهمن پذیرای علاقمندان به حضرت ابوالفضل
به گزارش خیمه، کار ساخت ضریح حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) از سال گذشته در فرهنگ سرای بهمن آغاز شده و با بهره گیری از اساتیدی در رشته های مختلف از جمله قلمزنی، خطاطی، میناکاری و زرگری در حال انجام است، در همین رابطه سایت عتبات گفت و گویی با آقای عباسی، مسئول تیم بازسازی ضریح انجام داده است که در ذیل می خوانید.

- در ابتدا بفرمایید کار بازسازی ضریح حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام) از چه زمانی آغاز شد و انشاءالله چه زمانی به پایان خواهد رسید ؟
این طرح سال گذشته آغاز شده و 8 ماه نیز تا انجام کامل آن باقی مانده است.

- طراحی ضریح چه مدت طول کشید ؟
از آنجا که بازسازی دقیقاً بر مبنای طرح پیشین انجام می شود عملاً طراحی خاصی روی این ضریح انجام نشده و کلا در حال بازسازی است . 

-  چند نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم این پروژه را همراهی می کنند؟
حدوداً 30 نفر همکاری می کنند که در زمینه ها و رشته های مختلفی اعم از قلمزنی ، خطاطی ، میناکاری ، زرگری و ... گروه را همراهی می کنند و  حدوداً 4متر در 5/4 متر ابعاد ضریح است و حدوداً 4 تن نقره و 35 تا 40 کیلو طلا خالص در آن بکار رفته است .

- آقای عباسی از تجربیات خود نیز تا پیش از این کار بگویید.
مجموعه همگی دارای سوابق هنری در رشته های خود هستند . بنده 50 سال است که در ساخت ضریح توفیق خدمت داشته ام و ضریح های مطهری چون ضریح حضرت رقیه(س) و حضرت معصومه(س) و حضرت زینب(س) و امامزاده های مختلفی را در کاشان و یزد را به انجام رسانده ام. 

- در مورد گذشته ضریح مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) نیز توضیحاتی بفرمایید؟
بله، این ضریح ساخت استاد خسروانی، دیناری و پرورش بوده که در سال 43 ساخت و نصب آن به انجام رسیده است . 

- شما برای آینده چه برنامه هایی دارید؟
بلافاصله پس از انجام ضریح حضرت ابوالفضل العباس(ع) آغاز خواهد شد، البته ضریح امام حسین(ع) نیز از جمله کارهایی است که انشاءالله در آینده انجام خواهد شد اما زمان آن هنوز به ما بطور قطعی اعلام نشده است . 

- در پایان اگر سخن ناگفته ای مانده است بفرمایید ؟
می دانید که محل کنونی ساخت ضریح در فرهنگسرای بهمن همچون یک مکان عمومی بسیار شباهت به صحن حرم امام حسین(ع) دارد و روزانه بعضاً تا 200 نفر از آن بازدید می کنند و همگی التماس دعا دارند من هم التماس دعا دارم از همه دلهای پاکی که خالصانه از هر راهی در این خدمت مقدس شریکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما