تاریخ انتشار
شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۲:۱۲
۰
کد مطلب : ۱۲۶۶

"نقل سرخ" قصه مشک حضرت عباس(ع)

"نقل سرخ" قصه مشک حضرت عباس(ع)
به گزارش خیمه، عباسی گفت: داستان نمایش درباره مشکی است که در عاشورا دست حضرت ابوالفضل (ع) بود؛ زندگی این مشک از زمانی روایت می‌شود که پوست گوسفنده بوده و سپس تبدیل به مشک می‌شود و در صحرای کربلا به دست حضرت عباس(ع) می‌رسد؛ مشک پس از قطع شدن دست آن حضرت زبان باز می‌کند. نمایش با شیوه نقالی ارائه می‌شود.

وی درباره میزان تاثیر همایش آئین‌های عاشورایی بر زنده کردن سنت‌های نمایشی ایرانی گفت: به نظر من تاثیرات زیادی دارد؛ به عقیده من وقتی یک همایش یا جشنواره برگزار می‌شود، می‌تواند به شرایط فعالیت یک گونه هنری کمک کند. هر چند این میزان تاثیر به سطح کیفی بستگی دارد که توسط برگزارکنندگان جشنواره رعایت می شود.

عباسی با اشاره به اینکه این همایش می‌تواند گامی در جهت حفظ شیوه‌های اجرایی نمایش ایرانی باشد، افزود: با توجه به تلاش‌های چند سال اخیر تعزیه از خطر فراموشی نجات یافته است؛ اما سنت‌های نمایشی وجود دارند که به دلیل کم توجهی نسبت به ارائه آنها روی صحنه، به دست فراموشی سپرده شده‌اند و برگزاری چنین همایش‌هایی می تواند به احیاء آنها منجر شود.

نمایش "نقل سرخ" به کارگردانی اکبر قهرمانی و بازیگری حامد منافی اجرا می‌شود و رحمت امینی به عنوان مشاور کارگردان با این اثر همکاری می‌کند.



نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما