تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۵
۰
کد مطلب : ۲۱۳۵۱

«اراتریو عدالت» روی صحنه می‌رود/ روایتی نمایشی و موسیقایی براساس نهج‌البلاغه

«اراتریو عدالت» روی صحنه می‌رود/ روایتی نمایشی و موسیقایی براساس نهج‌البلاغه
احسان تارخ، مدیر برنامه نمایشی «اراتریو عدالت»، گفت: پیش از اینکه به این اثر نمایشی بپردازم و در مورد نحوه اجرای آن توضیح بدهم، لازم می‌دانم در مورد واژه «اراتریو» شرحی را ارائه نمایم و آن اینکه اراتریو در لغت به قطعات نمایشی و آوازی گفته می‌شود که در قالب کلام مذهبی اتفاق می‌افتند و فرقی نمی‌کند که دین و مذهب چه باشد؛ این واژه مشترک و جامع میان همه ادیان آسمانی است.

وی در ادامه گفت: نمایش «اراتریو عدالت» در واقع ترجمه متن نهج‌البلاغه است که به وسیله بازیگران تئاتر و گروه کرال، به شکل تکست خوانده می‌شود، قطعاً این اجرا را موسیقی ارکسترال، گروه فرم و حرکت و مجموعه‌ای از تصاویر ویدئوپروجکشن همراهی خواهند کرد.

تارخ تصریح کرد: این نمایش تمرکزی بر مقطع خاصی از زندگی حضرت‌علی(ع) ندارد و در آن به مجموعه‌ای از فرامین و نصایح حضرت‌علی(ع) درج شده در نهج‌البلاغه اشاره می‌شود، دستورات مثبتی که ایشان به انسان‌ها داشته‌اند، پیرامون این نکته که چگونه باید بر نفس خود مسلط بود، رفتار و گفتار مثبت و درستی داشت.

وی با تأکید بر این نکته که متن این نمایش منطبق با ترجمه نهج‌البلاغه است و در آن هیچ دخل و تصرفی صورت نگرفته گفت: ما به احتمال زیاد در دو بخش در تالار وحدت اجرا خواهیم داشت؛ تمرینات نهایی این نمایش را امروز و فردا به انجام خواهیم رساند و به طور قطع از این هفته و پیش از تاسوعا و عاشورای حسینی در تالار وحدت به روی صحنه خواهیم رفت.

تارخ گفت: بخش دوم اجراهایمان که هنوز قطعی نشده و البته در بازدید مسئولان از تمرینات گروه، مورد تأکید قرار گرفت و ظرف امروز و فردا نهایی خواهد شد، به بعد از ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا موکول خواهد شد که با توجه به مضمون دینی این نمایش تأکید ویژه‌ای روی آن خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: مجموعه‌ای از بازیگران حرفه‌ای تئاتر در این نمایش حضور خواهند داشت که راوی آن اصغر همت خواهد بود و از دیگر بازیگران این نمایش می‌توانم به برزو ارجمند و مهران نائل نیز اشاره کنم.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما