تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۸
۰
کد مطلب : ۲۱۴۱۴

گردهمایی هیئت‌های مذهبی و مداحان در دورود برگزار شد

گردهمایی هیئت‌های مذهبی و مداحان در دورود برگزار شد
همایش سرپرستان هیئت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رضا حقیان امام جمعه، ماشاءالله نعمتی فرماندار، حجت‌الاسلام والمسلمین تقویان رئیس اداره تبلیغات اسلامی، فلاحی رئیس آموزش و پرورش شهرستان، حسنوند فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده سپاه و جمعی از مسئولان شهر و رؤسای هیئت‌های مذهبی و مداحان دورود، در این شهرستان برگزار شد.

ماشاءالله نعمتی، صبح دوشنبه در گردهمایی سرپرستان هیئت‌های مذهبی و مداحان شهرستان دورود ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم، اظهار کرد: هیئت مذهبی تشکلی است که توسط مردم شکل می‌گیرد و رسالت و محوریت اصلی آن ترویج فرهنگ قرآن و زنده نگه داشتن سنت عزاداری است، چراکه مراسم عزاداری و اشک بر سیدالشهدا (ع) موجب زنده نگه داشتن قیام عاشورا می‌شود.

وی با اشاره به لزوم توجه سرپرستان هیئت‌‎های مذهبی به قوانین و موارد مطرح شده از سوی نیروی انتظامی، بیان کرد: مسئولان هیئت‌‎های مذهبی باید افراد دارای اخلاق حسنه را به عنوان انتظامات انتخاب کنند تا در برقراری نظم در دسته‌های عزاداری اقدامات لازم صورت بگیرد.

این مسئول با بیان اینکه ممکن است در برخی از منازل بیماری باشد و یا با توجه به آغاز فصل مدارس برخی خانواده‌ها در ساعات پایانی شب به استراحت بپردازند، ادامه داد: لازم است تا هیئت‌های مذهبی به ساعاتی که سازمان تبلیغات اسلامی از طریق شورای هیئت‌های مذهبی به هیئت‌ها اعلام کرده است، برای زمان برگزاری مراسم توجه کنند.

فرماندار شهرستان دورود در پایان با انتقاد از وجود طبل‌های بزرگ در برخی دسته‌های عزاداری، یادآور شد: این طبل‌ها با فرهنگ عاشورا منافات دارد، امیدواریم از این دست ابزار که موجب بروز مشکلاتی می‌شوند در مراسم‌ عزاداری سید و سالار شهیدان نباشد.

در ادامه حقیان، امام جمعه شهرستان ضمن اشاره به اهمیت اصل و محتوای محرم و عاشورا بیان کرد: باید تلاش کنیم از حاشیه دوری کرده و اصل واقعه را بازگو کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت برپا داشتن فریضه نماز، اظهار کرد: مسئولان هیئت‌‎های مذهبی توجه ویژه‌ای به برپا داشتن نماز ظهر عاشورا داشته باشند، چراکه این فریضه الهی همواره مورد تأکید ائمه(ع) و بزرگان دین مبین اسلام بوده است.

در ادامه مراسم حسنوند، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دورود نکاتی درباره همکاری با نیروی انتظامی بیان کرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما