تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۱
۰
کد مطلب : ۲۱۴۸۵

سلیقه‌های شخصی وارد مداحی‌ها نشود

سلیقه‌های شخصی وارد مداحی‌ها نشود
سیدحسین ذوالانوار، منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی  در جمع خبرنگاران، با تأکید بر لزوم پرمحتوا بودن اشعار مداحی و مرثیه‌خوانی، اخلاص شاعران و مرثیه‌خوانان گفت: مسائل احساسی باید از مسائل واقعی عاشورا جدا باشد و نباید سلیقه‌های شخصی را وارد مداحی و شعرسرایی در وصف کربلا کرد.

وی با بیان اینکه برجسته‌ترین مقطع تاریخی در اسلام عاشورا و فرهنگ عاشورایی است، گفت: جستجوگران تاریخ باید به بهترین شکل ممکن فرهنگ و تاریخ عاشورا را به جهان منتقل کنند.

ذوالانوار با بیان اینکه فرهنگ عاشورا امانتی است که باید به دست آیندگان داده شود، گفت: ادبیات، صوت و فرهنگ عاشورا باید به‌گونه‌ای ارائه شود که هر کس در هر سطحی بتواند این فرهنگ را به‌خوبی بشناسد.

منتخب مردم شیراز در مجلس عاشورای حسینی را بهترین مکتب برای بشریت دانست و گفت: قیام امام حسین(ع) و واقعه کربلا می‌تواند بهترین الگوی بشریت باشد زیرا بشر امروز برای گسترش عدالت و مقابله با ظلم و ستم هیچ الگویی بهتر از فرهنگ ایثار عاشورایی نخواهد یافت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران که امروز الگوی تمام حرکات بیداری‌خواه در سطح جهان است ریشه در تفکر عاشورا دارد، افزود: فرهنگ عاشورا سرچشمه تمام آزادی‌خواهی و فضایل نیک بشریت و بهترین نسخه برای مشکلات امروز اوست.

ذوالانوار با تأکید بر اینکه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را می‌توان با گسترش فرهنگ عاشورایی حذف کرد، گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین میراث‌های عاشورای حسینی است که در دنیای امروز نیز به شدت احساس نیاز می‌شود.

منتخب مردم شیراز در مجلس بر لزوم برگزاری سوگواری‌های حسینی به‌صورت گسترده در سومین حرم اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های متولی و خدمت‌رسان باید در این ایام زمینه‌ها و شرایط لازم را برای راحتی عزاداران حسینی فراهم کنند.

وی تأکید کرد: واقعیت عاشورا باید به تمام جهان ارائه شود و در این راه باید مطالب با صحت کامل و به صورت درست و واقعی به مردم منتقل شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما