تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۷
۰
کد مطلب : ۲۱۵۱۹

معرفی ۲۶ اثر عاشورایی انتشارات نیستان

معرفی ۲۶ اثر عاشورایی انتشارات نیستان
مظفر شجاعی، قائم مقام انتشارات نیستان، درباره آثار آئینی و عاشورایی این انتشارات عنوان کرد: تاکنون آثار متعددی در این باره منتشر شده است که «سقای آب و ادب» اثر سیدمهدی شجاعی که قالب رمان دارد از آن جمله است.

وی با اشاره به رمان «ماه به روایت آه» نوشته ابوالفضل زرویی نصرآباد، ادامه داد: «آفتاب در حجاب» نیز رمانی به قلم سیدمهدی شجاعی است که با موضوع امام سجاد(ع) نگاشته شده است.

شجاعی در ادامه معرفی آثار عاشورایی این انتشارات عنوان کرد: ترجمه زیارت عاشورا، «از دیار حبیب» اثر ابوالفضل زرویی نصرآباد و «فصل شیدایی لیلاها» نوشته سیدعلی شجاعی در قالب رمان را می‌توان از دیگر آثار نیستان در حوزه ادبیات عاشورایی برشمرد.

قائم‌مقام انتشارات نیستان همچنین به «نامیرا» اثر صادق کرمیار اشاره کرد و گفت: این اثر نیز در قالب رمان به چاپ رسیده است. «خون‌نوشت» اثر هادی شریفی از جمله آثار نیستان است که به صورت قطعات ادبی به چاپ رسیده است.

شجاعی همچنین از «مانند باران گریستن» تلخیص مقتل دمع‌السجوم، ترجمه مقتل نفس‌المهموم، «فانوس زائر» که ترجمه دعاست و درباره زیارت ائمه هدی و شناخت عتبات عالیات نجف، کربلا، کاظمین و سامرا نوشته شده‌ است، به عنوان آثار عاشورایی نیستان یاد کرد.

قائم‌مقام انتشارات نیستان به «شمس‌الضحی» اثر حسین درگاهی اشاره کرد و ادامه داد: «مردان و رجزهایشان» که کاری تحقیقاتی درباره عاشوراست و نمایشنامه «کرشمه خسروانی» به قلم سیدمهدی شجاعی، نیز با موضوع عاشورا به نگارش درآمده‌اند.

شجاعی همچنین به مجموعه شعر «ضربان ذات(عطش‌نامه)» از قربان ولیئی، نثر ادبی «با حسین تا مهدی(عج)» اثر سیدمجتبی حسینی که در قالب سخنرانی است، «ای کاش با تو بودن» اثر حسین درگاهی، متن ادبی «آنجا که حق پیروز است» و «مرثیه‌ای که ناسروده ماند» به قلم حبیب خرسند، «آواز سرخ باران»، داستانی از حسن جلایر و متن روایی «آثار و برکات امام حسین(ع)» ترجمه مهدوی دامغانی در این حوزه از نیستان اشاره کرد.

وی گفت: قطعات ادبی «قول عطش و آتش» اثر حسین مهکام، «نگاه به زن» به قلم سیدمجتبی حسینی، نمایشنامه «غزل کفر» نوشته امیر دژاکام، «گفت بگو می‌گویم» مجموعه نثرهای ادبی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا زائری، «خداکند تو بیایی» نوشته سیدمهدی شجاعی در قالب قطعات ادبی نیز توسط انتشارات نیستان با موضوع عاشورا به چاپ رسیده‌اند.

شجاعی همچنین از کتاب‌های «سقای دیگر» به قلم صادق عاشورپور که در سبک نمایشنامه نوشته شده است و «آن چهارده نفر» نوشته محمدتقی اختیاری به عنوان دیگر آثاری یاد کرد که نیستان در قالب آئینی و عاشورایی منتشر کرده است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما