تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۹
۰
کد مطلب : ۲۱۶۷۹

توفیق در تصویرگری دینی به خلاقیت هنرمند بستگی دارد

توفیق در تصویرگری دینی به خلاقیت هنرمند بستگی دارد
نرگس دلاوری، هنرمند تصویرگر، گفت: در نمایشگاه تصویرگری «دشت گریان» که به مناسبت ایام محرم در نگارخانه لاله برپاست، با یک اثر تصویرگری که تداعیگر تقابل خیر و شر(امام حسین(ع) در برابر سپاه یزید) است، حضور دارم.

وی گفت: در خلق این تصویر از چاپ‌های سنگی و نگارگری اسلامی الهام گرفته‌ام و شخصیت‌پردازی در این تصویر، برداشتی از کتاب‌هایی همچون خاوران‌نامه است که البته یک بار سال گذشته با این تصویر در سوگواره هنرهای عاشورایی مقام دوم را کسب کردم و تصمیم گرفتم این اثر را در نمایشگاه دشت گریان نیز شرکت دهم.

این هنرمند که تصویرگری کتاب‌های کودک و نوجوان را به شکل حرفه‌ای انجام می‌دهد، تصریح کرد: تصویرگری مذهبی و دینی یکی از موارد مورد علاقه من است و در طول سال در کارگاه‌های زیادی مربوط به این حوزه شرکت دارم و باید بگویم که از جمله حساسیت‌های موجود در این عرصه همچنان بحث چهره‌نگاری معصوم(ع) است که آرای مخالف و موافق در آن بسیار وجود دارد.

دلاوری ادامه داد: در چنین فضایی که تکلیف هنرمند به شکلی شفاف و روشن مشخص نیست، معمولاً باید به دنبال راهکاری خلاقه بود تا به وسیله آن از محدودیت‌ها و ممیزی‌های مربوط به حوزه تصویرگری مذهبی عبور کرد و بتوان در این حوزه به فعالیت پرداخت.

وی گفت: به تازگی تصویرگری یک مجموعه ۵ جلدی مربوط به انتشارات «سوره مهر» را در دست کار دارم؛ مجموعه‌ای که هر جلد آن در رابطه با یکی از امامان معصوم(ع) است و از آنجا که مخاطبان این مجموعه کودکان هستند لذا گذاشتن نور به جای چهره معصوم(ع) را مناسب ندیدم و با توجه به ویژگی شخصیتی هر یک از این معصومین(ع) المان و یا نمادی را در چهره آنها قرار دادم و یا بخشی از بدن همچون دست و پای ایشان را در قاب‌های تصویر نقاشی کردم.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما