تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۹
۰
کد مطلب : ۲۱۷۶۴

هدایت مراسم عزاداری به مساجد و حسینیه‌ها، سیاست ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی است

هدایت مراسم عزاداری به مساجد و حسینیه‌ها، سیاست ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی است
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی با موضوع بررسی آسیب‌های دهه اول محرم با حضور مسئولان استانداری قزوین، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها، وزارت اطلاعات، شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و شاعران آئینی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام نعمت الهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اهمیت پیگیری اینگونه جلسات از سوی مسئولان گفت: در مجموع، ارزیابی‌های انجام شده در سطح استان قزوین با مومضوع کاهش آسیب‌های مراسم عزاداری محرم امسال نسبت به سال گذشته مثبت بوده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش درخواست هیئات مذهبی به سخنرانان مبلغان دینی، افزود: قریب به هزارو ۲۰۰ مبلغ دینی برای سخنرانی در مساجد و هیئات مذهبی ساماندهی شدند که این درخواست نشان دهنده اقبال به سخنرانی کارشناسان نذهبی در بین مردم است.

این مسئول اضافه کرد: امسال۹۰ درصد از برنامه‌های مذهبی در مساجد و حسینیه‌ها برگزار شد و فقط ۱۰ درصد از این مراسم در تکایا برگزارشده که نسبت به سال گذشته کاهش زیادی داشته است.

نعمت الهی با بیان سیاست‌های امسال ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی اذعان کرد: هدایت مراسمات عزاداری به مساجد و تکایا برای کاهش آسیب‌های عزاداری اعم از مزاحمت برای شهروندان و کاهش امنیت از سیاست‌های اصلی ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در محرم امسال بوده است.

وی در ادامه اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد از مضامین اشعار مداحان خالی از اشکال بوده است و حدود ۴ درصد از مداحی‌ها ملال آور و خالی از محتوا بوده است.

این مسئول بیان کرد: با کمک شهرداری در حدود ۲۰۰ مورد مجوز ایستگاه صلواتی در سطح استان صادر شد که بیشترین فعالیت را در این ایستگاه‌ها جوانان داشته اند.

نعمت الهی تصریح کرد: قزوین یکی از استان‌هایی است که استفاده از علامت و طبق چراغ در مراسم عزاداری همچنان به قوت خود باقی مانده و در صدا و سیما هم بیشترین بازتاب را داشته است همچنین کم کردن اینگونه مراسمات در عزاداری‌ها درخواست جدی مردم است.

وی در ادامه بررسی آسیب‌های عزاداری‌ در محرم گفت: طبل‌هایی که در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان استفاده می‌شود هر روز بزرگتر می شوند و بیشتر جنبه تفاخر پیدا کرده است و برخی از آن‌ها با وانت حمل می شوند.

نعمت الهی در خاتمه از تمام هیئات مذهبی و ارگان‌های دولتی اعم از شهرداری، استانداری، نیروی انتظامی، اطلاعات، صدا و سیما، شهرداری بابت همکاری برای انجام مراسم دهه اول محرم به نحو احسنت و ایمن تشکر کرد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما