تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۱
۰
کد مطلب : ۲۱۷۷۳

کتاب «حسین(ع) بر بلندای تاریخ» در خرم‌آباد رونمایی شد

کتاب «حسین(ع) بر بلندای تاریخ» در خرم‌آباد رونمایی شد
کتاب «حسین بر بلندای تاریخ» ۲۴ آبان هم‌زمان با اولین روز از هفته کتاب که به نام «کتاب، مسجد و محرم» نام‌گذاری شده طی مراسمی با حضور مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان لرستان در مسجد امام علی(ع) منطقه گلدشت خرم‌آباد رونمایی شد.

این کتاب تألیف تالیف رحیم شاکرمی است که به فرازهایی از زندگانی امام حسین(ع) پرداخته و با شمارگان هزار نسخه در انتشارات شاپورخواست خرم‌آباد به چاپ رسیده است.

از عناوین این کتاب می‌توان به مواردی از جمله امام حسین(ع) کیست، امام حسین(ع) در حضور ولید، امام حسین(ع) بر مزار جدش، امام حسین(ع) در مکه، مسلم‌بن عقیل در کوفه، هانی در دارالحکومه، مسلم و محاصره قصر کوفه، دستگیری مسلم‌بن عقیل، برخورد امام با حربن یزید ریاحی به امام، سرانجام، جنگ آغاز شد، نبرد دوم عبدالله‌بن عمیر کلبی اشاره کرد.

همچنین، علی‌بن حر به میدان آمد، شناخت خوبان در کربلای غربت، گل‌های ماندگار، فرمایشات امام عصر(ع) در مورد امام حسین(ع)، گفتاری از مورخان و صاحب‌نظران در مورد امام حسین(ع)، جوانمردی امام(ع) در نبرد تن به تن، جنگ حضرت ابوالفضل(ع)، علی‌اکبر(ع) در میدان، از دیگر عناوین این کتاب است.

مؤلف این کتاب در مقدمه نگاشته است: سال‌ها بود در این اندیشه بودم که به‌راستی امام حسین(ع) چه کرده است که چنین قیام او در صحرای تفتیده کربلا و در طول تاریخ برجسته گردید. مگر او انسانی نبود که چهارده قرن پیش در صحرای بدون آبادی و به‌دور از هر شهری شمع وجودش خاموش گردید و به شهادت رسید و باز بدون این‌که هیچ خبرنگاری در پیرامون آن جنگ به ظاهر خاموش و بی سر و صدا تحقیقی کرده باشد و بدون این‌که رسانه‌ای، خبری از آن واقعه را پخش کرده باشد به ظاهر شکست می‌خورند و خود و یارانش همگی شهید می‌شوند پس چگونه شد که آن شکست این چنین پیروز گشت؟ و آن پیروزی در تمام عصار ماندگار شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما