تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۷
۰
کد مطلب : ۲۱۸۵۴

آغاز به‌کار جشنواره بین‌المللی با موضوع امام سجاد(ع) در کربلا

آغاز به‌کار جشنواره بین‌المللی با موضوع امام سجاد(ع) در کربلا
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس امام حسین(ع)، جمال‌الدین شهرستانی، مسئول روابط عمومی آستان مقدس حسینی در این باره گفت: تا‌کنون هیئت‌هایی از آمریکا، آلمان، ایران، فرانسه، لبنان، سوریه، اردن، کویت، عربستان و بحرین برای شرکت در این جشنواره و همایش بین‌المللی وارد کربلا شده‌اند.

وی افزود: تا چند ساعت آینده هیئت‌هایی نیز از بغداد، کردستان عراق و استان‌های جنوبی عراق برای مشارکت در این جشنواره وارد کربلا خواهند شد.

جمال‌ الدین شهرستانی تصریح کرد: سخنرانی شیخ مهدی الکربلایی، تولیت آستان مقدس حسینی؛ سید صالح الحیدری، رئیس اداره اوقاف شیعیاین عراق و حسین الشهرستانی، وزیر آموزش عالی عراق از برنامه‌های مراسم افتتاحیه این جشنواره است و در ادامه نمایندگان هیئت‌های اروپایی و عربی نیز به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است، پیش از این «جورج بقعونی»، اسقف کاتولیک طایفه روم در لبنان، ضمن ارسال بیوگرافی، با نامه‌ای رسمی مشارکت خود در جشنواره بین‌المللی تراتیل سجادیه و ارائه مقاله با عنوان «رساله حقوق امام سجاد علیه السلام» را اعلام نمود.

این جشنواره درباره امام سجاد(ع) و رساله حقوق ایشان با موضوع حقوق انسان است که با نگاه حق‌بینی، حقوق افراد و قشرهای مختلف را نسبت به یکدیگر بیان می‌کند. در این رساله، اصول اخلاقی بیان شده که با رعایت آن می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات و معضلات در زندگی شخصی و اجتماعی پیشگیری کرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما