تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۵
۰
کد مطلب : ۲۱۹۵۷

همایش مداحان خراسان شمالی در شیروان برگزار شد

همایش مداحان خراسان شمالی در شیروان برگزار شد
حجت الاسلام کوثری امام جمعه شیروان در همایش مداحان استان خراسان شمالی با گرامی داشت یاد شهدای جامعه مداح افزود: ما در مقابل عصمت و طهارت چندین وظیفه داریم اول شناخت پیامبر، امام و اهل بیت است اگر خوب بشناسم به موقع مدح و ثنای آنها را خواهیم داشت متاسفانه خیلی از افراد برای اهل بیت سینه می زنند ولی امام شناس نیستند.

وی افزود:یک مداح اولین گامی که باید بردارد شناخت اهل بیت است شناخت اهل بیت فقط شناخت ظاهری نیست بلکه فراتر از این مسائل است امام خلیفه خداست او همه کاره زمین و آسمان است.

کوثری گفت: وظیفه دوم در مقابل اهل بیت، اطاعت است اطاعت مطلق، ما در همه چیز باید از فرمایشات امام جامعه اطاعت کنیم امام خمینی (ره) فرموند همان ولایتی که پیامبر خدا دارد ولی فقیه هم دارد. این اطاعت شامل مسائل نظامی، سیاسی، اقتصادی و... می شود در همه جاء حکمشان قطعی است.

امام جمعه شیروان گفت: سوم وظیفه محبت و دوستی با اهل بیت می باشد، انسان ذاتا خوبی ها را دوست دارد. چهارم وظیفه مودت است مودت یعنی برای آنچه که دوست دارید هزینه کنید گاهی در مودت باید از جان و مال هم مایه بگذاریم. وظیفه پنجم ما تبلیغ و مدح و ثنای اهل بیت است ما نباید خوبی ها را فقط برای خودمان بخواهیم بلکه باید برای اهل بیت نیز تبلیغ بکنیم وظیفه ششم این است که در این تبلیغ از حدود نگذریم و افرط تفریط نکنیمدر مسیر زندگی نباید بعضی از موارد را بیان کنیم مثلا حضرت یوسف پیش پدرشان رفتند و گفتند که من خوابی دیدم .... اگر ایشان خواب خودشان را برای کسی بیان نمیکردند شاید این قدر گرفتاری برای خودشان و اطرافیانشان رخ نمیداد برای از افراد ظرفیت و طاقت شنیدن کرامات را ندارند نباید کرامات را به کسانی بگویید که ظرفیت ندارند

سردار یوسف علیزاده فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج مداحان باید تفکر جذب حداکثری و دفع حداقلی که منطق رهبر انقلاب است را در دستور کار قرار بدهند با افرادی که تفکر اسلامی در آنها هنوز به طور کامل ایجاد نشده است مدارا کنیم و اجازه بدهیم این افراد در بازه زمانی به حقیقت برسند و تا جایی که امکان دارد دفعشان نکنیم.

وی گفت: خوشبختانه بسیج مداحان در استان بسیار تاثیر گذار است و مورد حمایت سازمانهای زیربط هم قرار دارد امیدواریم این موج فرهنگی در استان تاثیربسیار مثبی از خود به جای بگذارد. بسیج مولود مبارکی است که به دنبال رسالت پیامبران است و پیروان پیامبران در حال حاضر به عنوان بسیجی در مسیر حقیقت در حرکت هستند.

یوسف علیزاده افزود: به خواست خداوند امروز ۲۲ میلیون بسیجی در سطح کشور وجود دارند و بسیجان جهان اسلام در کشورهای اسلامی در فلسطین اشغالی، لبنان، ارتش مردمی در سوریه، ارتش مردمی در عراق، انصارالله در یمن، تشکیلات شیعه مبارز در بحرین حال شکل گیری کامل هستند بسیج دست تنبیه خداوند است که در کشورهای اسلامی گلوی غرب را می فشارد.







مرجع : پایگاه خبری تحلیلی شیروان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما