تاریخ انتشار
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۶
۰
کد مطلب : ۲۲۰۲۲

انسانی: «بر آستان اشک» رویدادی مهم و تاثیرگذار است

انسانی: «بر آستان اشک» رویدادی مهم و تاثیرگذار است
شب اختتامیه شب‌های شعر سوگواره «بر آستان اشک»، شب گذشته با حضور پرشور بیش از ۵۰۰ نفر از عاشقان و عزاداران حسینی برگزار شد. شب آخر که به روال شب‌های بخش دوم شب‌های شعر «بر آستان اشک» به نام حضرت رقیه (س) نام‌گذاری شده بوده با سخنان سجاد نوروزی مدیر فرهنگ‌سرای اندیشه آغاز شد.

*ایده «بر آستان اشک» از یک بیت بیرون آمد

سجاد نوروزی ضمن قدردانی و تشکر از همه دست‌اندکاران و حاضرین در مراسم گفت: ایده برگزاری این مراسم از میان یکی از ابیات چامه ۷۲ بیتی محمود حبیبی کسبی به وجود آمد. من قبلاً با جناب کسبی هیچ آشنایی نداشتم و صرفاً ایشان را از طریق اشعارشان می‌شناختم. درنهایت با واسطه‌گری یکی از دوستان مشترکمان جلسه‌ای تشکیل‌شد و در آن جلسه ایده اولیه برگزاری این مراسم به شکلی که برگزار شد کامل و اجرایی شد.

وی در ادامه گفت: امیدوارم فرصتی پیش بیاید تا برای تمامی ائمه اطهار (ع) و مناسبت‌های مربوط به ایشان در طول سال چنین مراسم‌هایی را برگزار کنیم. شاید قدم کوچکی در راه گسترش فرهنگ عزاداری و پیروی از آیین و خط فکری این بزرگان باشد.

در ادامه محمود حبیبی کسبی نیز با قدردانی از کارکنان فرهنگ‌سرای اندیشه از سارا جلوداریان شاعر اهل‌بیت دعوت کرد که آغازگر شعرخوانی شب‌شعر پایانی باشد. سارا جلوداریان نیز با اعلام این نکته که بعد از سال‌ها قلم‌زدن در راه اهل‌بیت (ع) بالاخره به‌تازگی موفق شده شعری در رسای حضرت رقیه (س) بسراید، این شعر را برای اولین بار در این مراسم خواند.

مصطفی متولی یکی از شاعرانی که به‌ تمامی قریحه خود را صرف سرودن شعر برای اهل‌بیت (ع) کرده است و سپس سید محمدجواد شرافت شاعر جوانی که بیشتر نوحه‌های سروده ایشان در سال‌های اخیر بین مردم کوچه و بازار زمزمه شده به خواندن اشعار خود پرداختند.

در این مراسم نیز طی روال شب‌های گذشته پدر و مادر شهید بهمن جعفری، احمد جعفری و زینت السادات وحید موسوی و همین‌طور آقای رضا هیروشی تازه مسلمان شده نیز حضور داشتند.

بعد از مراسم شعرخوانی سید محمدجواد شرافت که با مویه و عزاداری حاضران همراه بود، محمد رسولی شاعر جوان و سید محمدجوادی به خواندن اشعار خود پرداختند.

آخرین شاعر مراسم شب پنج و اختتامیه مراسم شب‌های شعر سوگواره بر آستان اشک نیز حسن لطفی بود.

در پایان مراسم حاج علی انسانی پیش از مراسم روضه‌خوانی با اشاره به ویژگی‌های برگزاری چنین مراسم‌هایی و آسیب‌شناسی شب‌های شعر «بر آستان اشک» آن را رویدادی مهم و تأثیرگذار دانست و ابراز امیدواری کرده که در آینده بیش از این شاهد برگزاری چنین مراسم‌هایی باشم.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما