تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۵
۰
کد مطلب : ۲۲۲۸۸

حضور روزانه ۲۰ هزار عمره‌گزار ایرانی در مدینه و مکه

سامانه ثبت نام همچنان باز است
حضور روزانه ۲۰ هزار عمره‌گزار ایرانی در مدینه و مکه
سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت، با اشاره به آغاز اعزام زائران به عمره مفرده از روز ۱۳ آذرماه، عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از نیمه‌های ماه صفر اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده آغاز شد.

وی به باز شدن فرودگاه جده از روز ۱۵ صفر(۱۷ آذر ماه) نیز اشاره و عنوان کرد: با باز شدن این فرودگاه پروازها سیر تصاعدی به خود گرفت و هر هفته ۲۰ هزار زائر ایرانی در مکه و مدینه حضور دارند.

اوحدی ادامه داد: سامانه «فاخر» fakher.haj.ir همچنان باز است و زائرانی که اولیت آنها اعلام شده است (دارندگان اولویت‌های یک تا ۴۵۰) می‌توانند با مراجعه به این سامانه و ثبت نام اولیه از وضعیت اعزام خود مطلع شوند.

وی تشریح کرد: پس از ثبت نام در سامانه فاخر در صورتی که امکان ثبت نام در کاروان‌ها برای زائران فراهم باشد، سامانه به صورت هوشمند وضعیت آنها را سفید اعلام می‌کند و این گروه از زائران می‌توانند در استان هایی که ظرفیت خالی کاروانی دارند، ثبت نام کنند.

وی همچنین عنوان کرد: تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری ۳۲۰ هزار زائر به عمره مفرده مشرف می شوند و در حال حاضر حدود ۶۰ هزار نفر ظرفیت خالی در کاروان ها وجود دارد که زائران می توانند با مراجعه به سامانه فاخر وضعیت این استان ها را مشاهده کنند و فکر می کنیم به زودی این ظرفیت خالی نیز پر شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما