تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۴
۰
کد مطلب : ۲۲۶۴۰

استفاده از مقاتل معتبر برای دور ماندن از آسیب‌های عزاداری ضروری است

استفاده از مقاتل معتبر برای دور ماندن از آسیب‌های عزاداری ضروری است
حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله رمضانی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در حاشیه سومین دوره انتخابات اعضای شورای کانون مداحان و شعرای آئینی این شهرستان که ۱۲ دی‌ماه برگزار شد، مردم شهرستان سیمرغ را یکی از امت‌های ولایت‌مدار و وفادار به اباعبدالله‌الحسین(ع) معرفی کرد.

وی گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های مداحی در این شهرستان همانند شهرستان‌های دیگر استان مازندران بر اساس آداب و سنن صحیح به اجرا در‌می‌آید.

رمضانی با اشاره به آسیب‌های مداحی، افزود: خوشبختانه در شهرستان سیمرغ ما شاهد آسیب‌هایی چندانی در مداحی و اجرای شعائر مذهبی مردم نیستیم.

رمضانی تصریح کرد: یکی از نیاز‌های مداحی در شهرستان سیمرغ ارتقای محتوی، الحان و اشعاراست که خوشبختانه به همین منظور اولین دوره آموزش مداحی از اوایل صفر امسال کار خود را آغاز و از سوی مداحان با سابقه و نسل جوان مورد استقبال خوبی قرار گرفته است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ با اشاره به ساماندهی بانوان مداح و مبلّغان سنتی یادآور شد: دوره آموزشی بانوان مداح و مبلّغان سنتی در این شهرستان نیز آغاز شده است و هفته اول آن برگزار شده و در آینده نزدیک نیز برای آقایان نیز برنامه‌های آموزشی را اجرا خواهیم کرد.

وی گفت: سرفصل‌های تاریخ اسلام، شناسایی تخریف‌ها، آسیب‌شناسی در مداحی، آشنایی با صوت و لحن و ارتقای صحت قرائت در خصوص آیات و روایات تحت‌عنوان برنامه آموزشی تجوید‌الصلاه در سه سطح که هر کدام دو ماه به طول می‌انجامد، آموزش داده می‌شود.

رمضانی در پایان یادآور شد: امروز بر اساس دعوت اداره‌کل تبلیغات استان و دستورالعمل سازمان تبلیغات اسلامی کشور، انتخابات کانون مداحان و شعرای آئینی صورت پذیرفت و از پنج عضو منتخب یک نفر از بانوان نیز در این انتخابات به عضویت کانون مداحان و شعرای دینی این شهرستان در آمدند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما