تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۲
۰
کد مطلب : ۲۳۱۲۶

مشکلات تعطیلی هیئت الرضا (ع) را پیگیری خواهیم کرد

مشکلات تعطیلی هیئت الرضا (ع) را پیگیری خواهیم کرد
چند ماهی می‌شود که یکی از هیات‌های بزرگ و پرمخاطب کشور به دلیل نداشتن حسینیه تعطیل شده و متاسفانه گویا هیچ کس در این باره مسئولیتی ندارد. هیات‌الرضا که وعدگاه هر هفته صدها جوان بود، مدتی است که چراغهایش خاموش شده و تلاش‌ بچه‌های این هیات و در صدر آنان عبدالرضا هلالی بی‌نتیجه مانده است.

هنوز شب‌های محرم را فراموش نکردیم که بسیاری از چهره‌های فرهنگی و سیاسی میهمان مجالس سیدالشهدا می‌شدند و قول حمایت می‌دادند، ولی متاسفانه تا کنون برای حل مشکل هیات‌الرضا اقدام موثری از سوی مسئولان صورت نگرفته است.

ناگفته پیداست که در تهاجم فرهنگی امروز دشمن، هیات‌ها در خط مقدم هستند و در روزگاری که مسیرهای انحرافی بسیاری برای جوانان فراهم است، این هیات‌ها هستند که به پاکسازی جامعه و گره زدن قلب مردم به اهل بیت اقدام می‌کنند. آیا در چنین شراطی متولیان فرهنگی کشور، مانند کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مسئولیتی ندارد؟! به همین دلیل با دو نماینده مجلس در این باره صحبت کردیم. متاسفانه بیشتر افرادی که با آنها تماس گرفتیم، در جریان این موضوع نبودند و قرار شد که چند نماینده دیگر مجلس، پس از بررسی دقیق این موضوع به سوالات عقیق پاسخ دهند.

دکتر لاله افتخاری:
باید سوال کنیم پس از تعطیلی یک هیات، جوان‌ها کجا می‌روند؟!


دکتر لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت در مجلس شورای اسلامی، ضمن گلایه از نعطیل شدن یک هیات بزرگ و فعال در تهران، با اشاره به تاثیر هیئت ها و فعالیت مداوم آن ها در طول سال بر تربیت دینی نسل جوان و نوجوان جامعه گفت: مطالب و نکاتی که در هیئت ها و مجالس دینی از طرف علمای دینی و مداحان اهل بیت علیهم السلام مطرح می شود درواقع مسیر را برای آیندگان روشن می کند تا بتوانند حق را از باطل تشخیص بدهند. در چنین شرایطی باید تلاش کنیم تا هیات‌ها روز به روز فعال‌تر باشند، نه آنکه خبردار شویم یک هیات بزرگ و پرجمعیت که جوانان بسیاری را به سوی خود جذب کرده بود، تعطیل شده است.

به اعتقاد این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی الگو برداری از چهره ها و شخصیت های دینی یکی از کارکردهای هیئت های حسینی است و اگر قرار باشد در مسیر برگزاری این هیئت ها اشکالی ایجاد شود باید نگران آینده جوان هایمان باشیم. وی افزود:« امروز وقتی جوان یک خانواده از خانه به سوی هیات حرکت می‌کند، پدرو مادرش نگرانی چندانی ندارند. اما حالا که این هیات تعطیل شده باید سوال کنیم که این جوانان چه مکانی را جایگزین می‌کنند. قطعا باید در این باره برنامه ربزی مفصل داشته باشیم.

او شرکت مردم در هیئت ها در طول سال را زمینه ای برای تشویق قشر جوان جامعه به سمت آموختن معارف اهل بیت علیهم السلام و خدمت در آستان مقدس حضرت سیدالشهدا (ع) دانست و ادامه داد : اگر امروز می بینیم که مردم کشورمان با جان و دل مدافع ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند ، از برکت سخنرانی های علما و روحانیت و مداحی مداحان ما بوده که دل این افراد به کربلا بردند و شور حسینی را در وجود مردم زنده کردند.

افتخاری همچنین به تعطیلی هیئت الرضا (ع) اشاره کرد و گفت: مطالب و نکاتی که در هیئت ها و مجالس انقلابی در جامعه ما بازگو می شود در کمتر مجلسی با این صراحت و شفافیت مطرح می شود و به همین دلیل می توان هیئت ها را کانونی برای تربیت دینی و انقلابی نسل جوان در نظر بگیریم و با این توضیح مشخص است که توجه به این کانون های فرهنگی و مذهبی باید جزء اولویت های برنامه فرهنگی جامعه باشد. ان شاءالله که هر چه سریع‌تر این هیات فعال شود و ما هم به اندازه خودمان کمک خواهیم کرد.

مجتبی رحماندوست:
مشکلات تعطیلی هیئت الرضا (ع) را پیگیری خواهیم کرد

مجتبی رحماندوست، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با عقیق، به ضرورت برقرار بودن هیئت ها در تمام طول سال تاکید کرد و گفت: همان طور که امام خمینی فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. این موضوع اهمیت مجالس اهل بیت و برگزاری هیات‌های حسینی را نشان می‌دهد. چراغ هیات‌ها باید در تمام طول سال روشن باشد، تا مفاهیم دینی و انقلابی بیش از پیش به نسل جوان و حتی نوجوانان منتقل شود.

رحماندوست حضور مردم در مجالس دینی را زمینه ای برای تقویت فرهنگ دینی جامعه دانست و گفت: نقش هیئت ها و محافل مذهبی در ارتقا و تقویت روحیه مذهبی و انقلابی مردم غیر قابل انکار است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به ضرورت‌های فعال بودن هیات‌ها در جامعه فعلی، وقتی خبردار می‌شویم هیات بزرگ و فعالی مثل هیات‌الرضا تعطیل شده، قطعا موجب نگرانی دلسوزان دین و فرهنگ می‌شود. ان‌شاءالله در روزهای آینده، موضوع تعطیلی این هیات را بررسی و و نتیجه‌اش را به بچه های این هیات منتقل خواهیم کرد.
مرجع : عقیق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما