تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۰
۰
کد مطلب : ۲۳۳۱۷

طرح «از حسینیه تا حسینیه» در امیرچخماق اجرا می شود

طرح «از حسینیه تا حسینیه» در امیرچخماق اجرا می شود
محمدمهدی شرافت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اظهار داشت: طرح ساماندهی مجموعه امیرچخماق اکنون در دست انجام است و میراث فرهنگی به صورت امانی وارد این پروژه شده است.

وی گفت: تکلیف مجموعه امیرچخماق اکنون به لحاظ طراحی مشخص است و طراح، طرح خود را ارائه داده و مورد بررسی قرار گرفته و کلیات آن نیز قابل اجراست.

شرافت ادامه داد: در قالب طرح ارائه شده، قرار است طرح «از حسینیه تا حسینیه» در این مجموعه اجرا شود که شامل اجرای طرحهایی از حسینیه امیرچخماق تا حسینیه بعثت است که خیابان قیام نیز در قالب این طرح قرار می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان یزد عنوان کرد: در این طرح مباحث مهمی نظیر بحث ترافیکی نیز لحاظ شده و بر روی این محور با جدیت کار خواهیم کرد.

وی یادآور شد: بدنه سازی خیابان قیام نیز در این طرح انجام می شود و این خیابان قرار است به لحاظ بهره مندی از ویژگی های خاص تاریخی به پیاده راه تبدیل شود.

شرافت عنوان کرد: امیرچخماق مجموعه زنده و بزرگی است که ۴۰ درصد طرح باید به طور همزمان در آن اجرا شود و بسیاری از موارد مورد نقد دوستداران میراث فرهنگی و رسانه ها در این طرح ساماندهی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد بیان کرد: اجرای این طرح ساماندهی همچنین ساماندهی، بدنه سازی و کف سازی خیابان قیام، از پیش نیازهای برنامه های سال ۹۵ است که قرار است به عنوان سال خوشامدگویی به یزد معرفی شود.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما