تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۵
۰
کد مطلب : ۲۳۴۷۹

منطقه کاشان دارای استعدادهای درخشان در مداحی اهل بیت(ع) است

منطقه کاشان دارای استعدادهای درخشان در مداحی اهل بیت(ع) است
حجت‌الاسلام سیدعبدالصاحب حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: مداحان منطقه کاشان بیشترین جوایز نهمین سوگواره نواها و اشعار آئینی کشور را از آن خود کردند.

وی افزود: در این مسابقات که به صورت سالانه از سوی هیئت رزمندگان اسلام و با مشارکت سازمان بسیج مداحان، شبکه قرآن و معارف سیما و معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۳۰ سال مداح کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به اینکه نهمین دوره این سوگواره با موضوع محرم و صفر برگزار شد، عنوان کرد: پس از اعلام فراخوان سوگواره، ۲۵۰۰ اثر در رشته شعر و ۶۰۰ اثر در بخش مداحی به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد که با طی سه مرحله داوری آثار، برگزیدگان مسابقات معرفی شدند که در این بین، مداحان نوجوان و جوان منطقه کاشان بیشترین عناوین این دوره را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به اینکه ۷ نفر از شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به مرحله کشوری این مسابقات راه یافته بودند، اظهار کرد: از این تعداد، ۵ نفر در مرحله کشوری موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند که این تعداد، در سطح کشور رتبه بسیار بالایی است.

حسینی با اشاره به اینکه دعاخوانی، یکی از بخش‌های اصلی و مهم این سوگواره است، تصریح کرد: در بخش دعاخوانی بالای ۲۰ سال، «معین علی‌مددی» از شهرستان کاشان رتبه برتر این سوگواره را کسب کرد.

وی افزود: در بخش مداحی ۱۶ تا ۲۰ سال،«علی عراقی آرانی» از آران و بیدگل و در بخش مداحی ۲۱ تا ۲۵ سال، «ابوالفضل علی بلندی» و «علیرضا آبیار کاشی» از کاشان و «عباد صالحی» از آران و بیدگل رتبه های برتر را کسب کردند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: داوری بخش مداحی را ماشاء‌الله عابدی، محسن طاهری، عباس دلجو، عباس حیدرزاده بر عهده داشتند و در بخش شعر هم سعید حدادیان، سیدمحمد حسینی و مرتضی امیری اسفندقه داوری کردند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به ثبت و تشکیل بانک اطلاعات بیش از ۳۸۰ پرونده مداحان در اداره تبلیغات اسلامی کاشان خاطر نشان کرد: خطه کویری کاشان و آران و بیدگل با توجه به عُلقه شدید ولایی و محبت اهل بیت(ع) دارای استعدادهای درخشان و نهفته در زمینه مداحی و ذاکری اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه اظهار داشت: درخشش جوانان و نوجوانان در مسابقات کشوری، وجود صداهای زلال و ناب، اعزام جمع زیادی از مداحان به شهرهای مختلف کشور در مناسبت های مختلف و شناخته شدن برخی از مداحان کاشانی به‌عنوان مداحان برجسته کشوری شاهد مثالی برای این مدعا است.

یادآور می‌شود؛ آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نهمین سوگواره نواها و اشعار آیینی، هفتم اسفندماه جاری با حضور غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و نماینده مجلس شورای اسلامی، علی‌اکبر مداحی رئیس هیأت رزمندگان اسلام، مرتضی امیری اسفندقه شاعر آیینی در تالار ایوان شمس تهران برگزار و از برگزیدگان رشته های مختلف تجلیل شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما