تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۲۳
۰
کد مطلب : ۲۴۱۷
به مناسبت ميلاد امام حسين (ع)

انتشار ويژه‌نامه اينترنتي «زينت دوش نبی»

انتشار ويژه‌نامه اينترنتي «زينت دوش نبی»
به گزارش خيمه، اين ويژه‌نامه دارای بخش‌های طلوع مهر، ولادت عشق، قدمگاه ملائك، دعای روز سوم شعبان، ميوه بهشتی(داستان واقعی)،سروده ها و مديحه سرايی است.

از بخش‌های ديگر اين ويژه‌نامه عبارتند از: «حب‌الحسين» شاهكار ماندگار استاد طه الفشنی، مكتب عشق(سخنرانی)، پخش زنده از حرم ابا عبدلله، نرم افزار عترت امام حسين عليه السلام، كتابخانه حسينی، ويژه نامه‌های گذشته و تصاوير ويژه.

در بخش طلوع مهر درباره زندگی‌نامه حضرت امام حسين عليه‌السلام آمده است: «صبح روز سوم شعبان سال چهارم هجری، شهر مدينه ميزبان كودك نو رسيده‌ای بود كه در خانه فاطمه سلام‌الله‌عليها و علی عليه‌السلام چشم به جهان گشود و بعدها به سيد الشهدای اسلام ملقب شد. اين طفل نو رسيده، دومين فرزند خانواده‌ای است كه پيامبر اسلام صلی‌الله‌عليه‌وآله پس از نزول آيه تطهير بارها آنها را با عنوان اهل بيت نبوت مورد خطاب قرار داده و به آنها سلام گفته بود.»

در ادامه اين مطلب آمده است: «مادر او فاطمه سلام‌الله‌عليها، دختر پيامبر و يكی از برترين زنان تاريخ است كه به جهت بلندی معرفت و فضايل اخلاقی و پاكی زبانزد خاص و عام بوده و خداوند در بيان شان و جايگاه رفيعش سوره‌ای را در قرآن آورده است.»

اين مطلب مي افزايد: «علی عليه‌السلام نيز كه دومين فرزند پسر خود را در آغوش می‌گرفت، اولين مسلمان، برترين دانای دين و بالاترين سخنور عرب و دارای سوابقی بی‌نظير در ايثار و دفاع از دين خدا، در سراسر دوران ظهور و گسترش دين اسلام بود. تا آنجا كه پيامبر صلی‌الله‌عليه‌وآله به دستور حضرت حق، بارها او را به عنوان جانشين خود معرفی كرده بود.»

همچنين در بخش‌ قدمگاه ملائك آمده است: «طبق نقل تاريخ و روايات اهل بيت عليهم‌السلام، همه ائمه شيعه، پايان حيات دنياييشان با شهادت بوده است. بنابراين، با توجه به اينكه قرآن كريم شهيدان را زنده معرفی می‌كند و مسلمانان را از مرده تصور كردن آنان نهی می‌كند، بنابراين امامان ما هميشه زنده‌اند و حتی بعد از شهادت نيز، آگاهی و توجه آنها به اين جهان كم نمی‌شود.»

در ادامه اين مطلب مب خوانيم: «از همين روست كه پيامبر اكرم صلی‌الله‌عليه‌وآله بارها يكسانی زيارتشان در حيات و پس از آن را بيان كرده‌اند و اين ويژگی را برای ديگر ائمه نيز قائل شده‌اند. با توجه به اين تعاليم، آثار و بركات زيادی در زيارت اهل بيت عليهم‌السلام پس از شهادت وجود دارد. به عنوان نمونه، اهل‌بيت عليهم‌السلام، كلام ما را می‌شنوند و پاسخ درخواست زايران را می‌دهند. در كنار اين، زيارتشان برای زاير سازنده و تربيت كننده است و اجر و پاداشی عظيم دارد.»

«اما با اين وجود، برای زيارت هيچ امامی، به اندازه زيارت امام حسين عليه‌السلام در كربلا تاكيد نشده است. آنچه در زيارت حسين بن علی عليه‌السلام بسيار چشم گير است، ثواب‌های كلان و پاداش‌های عظيم و حيرت آوری است كه در روايات اهل‌بيت عليهم‌السلام برای آن بيان شده است.»
«زينت دوش نبی» را اينجا ببينيد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما