تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۷
۰
کد مطلب : ۲۵۷۱۲

واقعه کربلا در بوستان ملت مشهد بازخوانی می شود

واقعه کربلا در بوستان ملت مشهد بازخوانی می شود
هنرمندان تعزیه خوان مشهدی که شب گذشته در بوستان ملت مشهد به روایت شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) پرداختند امشب نیز در ادامه برنامه هنری خود واقعه کربلا را برای مردم حاضر در این بوستان با هنر خود روایت خواهند کرد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان رضوی در این رابطه گفت: برای نخستین بار در ماه مبارک رمضان تعزیه شهادت خوانی حضرت امیر المومنین (ع) در محیط پارک ملت مشهد اجرا شد.

کیوان صباغ در این رابطه توضیح داد: برنامه‌ها و مراسمی که در ماه رمضان و به ویژه شب‌های قدر از سوی شهرداری منطقه ۱۱ در پارک ملت برگزار می‌شود، باعث حضور پررنگ مردم شده و لذا از این فرصت استفاده کرده و تصمیم گرفتیم به اجرای تعزیه شهادت‌خوانی در این فضا بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: این نمایش توسط گروه تعزیه خوانی «قمر بنی هاشم» به عنوان بهترین گروه تعزیه خوان در مشهد و به سرپرستی برات محمد دلبری با حضور حدود ۱۶ بازیگر در محیط پارک ملت اجرا می‌شود.

وی از احتمال برگزاری فستیوال تعزیه خوانی در ماه رمضان سال آینده خبر داد و اظهار کرد: مجلس تعزیه خوانی سال آینده در تمامی روزهای ماه رمضان، به طور گسترده‌تر و با حضور گروه‌های مختلف تعزیه‌خوانی و احتمالاً در قالب برگزاری فستیوال اجرا می‌شود.

صباغ گفت: شب گذشته مجلس تعزیه خوانی با روایت شهادت حضرت (ع) و در ادامه آن امشب واقعه کربلا روایت خواهد شد.

وی افزود: تمامی هنرمندان و دوستداران اهل بیت(ع) می توانند ساعت ۲۰:۴۵ امشب در پارک ملت مشهد حد فاصل درب سنگی و مجموعه تئاتر شهر نظاره گر این مجلس باشند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما