تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۵۸۴۵

گردهمایی عاشیقلار آذربایجان شرقی با محور مدح علی(ع) برگزار می شود

گردهمایی عاشیقلار آذربایجان شرقی با محور مدح علی(ع) برگزار می شود
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، حسن میلانی دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: گردهمایی عاشیقلار با محوریت مدیحه سرایی برای امام اول شیعیان و جایگاه آن در ادبیات عاشیقلار ۳۰ تیر سال جاری راس ساعت ۱۹ در محل سینما ۲۹ بهمن تبریز و با حضور اساتید موسیقی عاشیقی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه حضور در گردهمایی پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار برای عموم و خانوداه ها آزاد است، خاطر نشان شد: تجلیل از فرید جهانی به عنوان یکی از عاشیق های پیشکوت تبریز نیز بخش دیگری از برنامه ای جنبی این گردهمایی خواهد بود.

میلانی هدف از برگزاری این گردهمایی را حضور هنرمندان رشته موسیقی عاشیقی و معرفی هر چه بهتر این هنر به مردم به ویژه در موضوعات دینی و ارزشی عنوان و تصریح کرد: زیربنای موسیقی عاشیقی مبتنی بر غیرت دینی است و هر جا که این موسیقی باشد غیرت دینی و حدود الهی حفظ می شود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به محتوا و درون مایه این هنر سنتی منطقه آذربایجان اظهار داشت: مضمون اشعار ادبیات عاشیقی، حقیقت و شریعت بوده و مضامینی مانند مدح خدا، پیامبر و ائمه و همچنین پند و نصیحت و اندرز این نوع از ادبیات را در بر دارد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما