تاریخ انتشار
شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۴
۰
کد مطلب : ۲۵۹۰۰

ضرورت افزایش نظارت بر عرضه و چاپ قرآن

ضرورت افزایش نظارت بر عرضه و چاپ قرآن
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به عرضه تعدادی قرآن بدون مجوز در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: باید در عرصه چاپ و نشر قرآن کریم در میان مخاطبان و بازار نشر انضباط حاکم شود.
حجت‌الاسلام خاموشی افزود: قانون نظارت بر نشر قرآن کریم و متولی آن مشخص است و باید نهادهای مسئول پیگیر انضباط هر چه بیشتر در نشر قرآن کریم و کوتاه کردن دست ناشران سودجو در عرضه قرآن‌های بدون مجوز باشند.

حمایت از طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های قرآنی
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان دارالقرآن توانسته در آموزش عمومی قرآن و تولید محتواهای مفید تاثیرگذار باشد، گفت: یکی از اقدامات خوب این سازمان حمایت از طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های قرآنی است که باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
وی همچنین اظهار کرد: ادارات کل تبلیغات اسلامی در استان‌ها پیگیر امور فرهنگی و قرآنی هستند و امیدواریم به زودی شاهد رونق فعالیت‌های قرآنی در سراسر کشور باشیم.
حجت‌الاسلام خاموشی بر لزوم ترویج فهم قرآن کریم به عنوان نیاز جامعه تاکید کرد و افزود: یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه انجام پژوهش‌های دینی و قرآنی بر اساس نیازها و مسائل روز جامعه از جمله مسئله حجاب و عفاف است.

موضوع حجاب و عفاف ظرفیت تألیف صدها جلد کتاب را دارد
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این سازمان وظایفی در زمینه تبلیغ، ترویج و فرهنگسازی در زمینه حجاب برعهده دارد، از جمله اینکه کمک کرده تا سند عفاف و حجاب، ابتدا در شورای فرهنگ عمومی نهایی شده و سپس در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد.
وی تصریح کرد: آیات بسیاری در قرآن کریم بر حجاب و عفاف توصیه دارند که می‌توان صدها کتاب دراین باره تالیف و عرضه کرد.
حجت‌الاسلام خاموشی ادامه داد: با توسعه فهم قرآنی، بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های جامعه از جمله بدحجابی رفع می‌شود. در انجام تحقیقات نیز باید به واقعیت‌های جامعه برسیم و سکوی پرشی برای نهادهای فرهنگی و سازمان‌های مختلف ایجاد کنیم.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما