تاریخ انتشار
شنبه ۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۵۸
۰
کد مطلب : ۲۸۶

شعر آئینی هنری مکتبی و الهی است

به گزارش خیمه، مدیر کل اداره ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در افتتاحیه اولین جشنواره سراسری شعر آئینی گلدسته های سپید در کرمانشاه گفت: شعر آئینی ترکیبی از هنر و مکتب و مولودی به نام هنر مکتبی است.

احمد رجبی گفت: خلق، آشکار و آثار آیینی از دریچه دید مکتبی برگرفته از بینش غنی اسلامی واقعه بزرگ و مبارک در کانون های مساجد است.

وی با تقدیر از چهره های شاخص ادبیات آئینی گفت: جشنواره گلدسته های سپید خمیر مایه ای دینی بازیر ساخت های اندیشه دینی و مذهبی دارد.

وی با تقدیر از حمایت حجت الاسلام سلیمانی مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در برپایی جشنواره های جوانان مساجد به شرح گزارشی از فعالیت های دبیرخانه جشنواره پرداخت.

رجبی با اشاره به استقبال گسترده 27 استان کشور از جشنواره گلدسته های سپید، افزود: بیش از 241 اثر ادبی در رشته های شعر سنتی یا کلاسیک، شعر نو و نثر ادبی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره در استان کرمانشاه ارسال شده است.

وی اهداف جشنواره را کشف نبوغ و استعدادهای جوانان مساجد، شناسایی شعرای کانون های مساجد و تجلیل از نخبگان این کانون ها عنوان کرد و گفت: علی رغم شرایط محدود کننده مانند عضویت در کانون مساجد و مقاطع سنی زیر 30 سال استقبال از جشنواره بی سابقه بود.

رجبی با اشاره به راهیابی 41 اثر به مرحله نهایی داوری جشنواره گفت: هیئت داوران از صاحبان 17 اثر برتر مرحله نهایی در اختتامیه جشنواره تجلیل می کند که در مجموع از آثار ارسالی 134 شعر کلاسیک، 62 اثر شعر نو و 42 نثر شاعرانه داوری شد.

وی با ابراز امیدواری از استمرار چنین جشنواره هایی اظهار داشت: بیشترین آثار ارسالی به استان های کرمانشاه، همدان، فارس، گلستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان رضوی است.

آیت الله زرندی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز در این همایش ذوق هنری در بلیان اشعار را موهبتی الهی خواند و گفت: تعظیم چهره های شاخص و فقهای بزرگ جهان اسلام در مقابل مقام شاعر و عظمت معنوی اشعار آن حاکی ارزش والای شعر آئینی در مکتب جاودانه اسلام است.

وی خطاب به جوانان عضو کانون های مساجد با تأکید بر بهره مندی از قرآن، سنت و اهل بیت(ع) گفت: بهره مندی از ذوق و قریحه خاص سرودن شعر شما را در بوته آزمایش الهی قرار می دهم از قلمتان برای اعتلای اسلام و ارزش های والای انسانی بهره بگیرید.

امام جمعه کرمانشاه با تقدیر از برگزار کننگان همایش از صاحبان اهل قلم خواست نسبت به پیاده ساختن مضامین بلند قرآن کریم و نهج البلاغه در قالب شعر و نثر ادبی اهتمام ورزند.

جشنواره آئینی گلدسته های سپید با حضور منتخبان کانون های فرهنگی مساجد سراسر کشور برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما