تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۵:۲۰
۰
کد مطلب : ۳۲۳۴

کتاب «چهره درخشان عقيله بنی‌هاشم؛ زينب كبری(س)» منتشر شد

کتاب «چهره درخشان عقيله بنی‌هاشم؛ زينب كبری(س)» منتشر شد
به گزارش خيمه، كتاب حاضر در شش بخش تنظيم شده است؛ بخش اول «نگاهی كوتاه به زندگی حضرت زينب(س)» دارای پنج فصل كه در آن به شخصيت والای حضرت زينب(س)، زينب(س) در دوران خمسه طيبه، زينب(س) در دوران ازدواج، ويژگی‌های اخلاقی و عملی آن حضرت و سفرهای حضرت زينب(س) پرداخته شده است.

بخش دوم با عنوان «نگاهی گذرا به نقش حضرت زينب(س) در نهضت كربلا» به بررسی آغاز نهضت كربلا، ولی‌عهدی يزيد، مصايب زهرا و زينب(س) و زينب(س) و شب عاشورا پرداخته است. بخش سوم با موضوع «نگاهی به كرامات زينب كبری(س)»، مشكل‌گشايی زينب(س) و امام حسين(ع) مقابل زينب كبری(س) و ... را بررسی كرده است.

«آستانه مقدسه حضرت زينب(س)»، عنوان بخش چهارم است كه در آن، در سوگ عقيله بنی‌هاشم زينب كبری(س)، آستانه باشكوه و ادب زاير را بررسی كرده است. بخش پنجم «زينب كبری(س) در آيينه اشعار» و بخش ششم «زينب كبری(س) در آيينه كتاب» نام گرفته است.

در پيش‌گفتار كتاب آمده است: روزی اميرمؤمنان علی(ع) زينب(س) را كه در دوران كودكی به سر می‌برد به روی زانوی خود نشانيد و به او فرمود: بگو«احد»؛ يعنی يكی،حضرت زينب گفت. حضرت علی(ع) گفت بگو «اثنين»؛ يعنی دوتا. زينب(س) ساكت شد. علی(ع) به او فرمود سخن بگو! زينب(س) عرضه داشت: زبانی كه به گفتن يكی چرخيد چگونه دوتا بگويد؟

آری زينب كبری(س) در كانون مجد و شرف و عزت و علم و معرفت پرورش يافته و دروس اوليه زندگی را از مادر مهربان خود فرا گرفته است. هنگامی كه آن بانوی با عظمت آن خطبه تاريخی خود را در شهر كوفه ايراد كرد، امام سجاد(ع) به او فرمود: «تو ـ بحمدالله ـ دانايی هستی كه تعليم نشده و فهيمی هستی كه فهمانيده نشده‌ای».

اين کتاب در 456 صفحه وزيری به همت انتشارات «مكتب‌الحسين(ع)»، با بهای 80 هزار ريال، در 23 مهرماه سال جاری روانه بازار نشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما