تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۰
۰
کد مطلب : ۳۴۱۴۳

تشریح برنامه‌های جشن میلاد حضرت عبدالعظیم(ع)

تشریح برنامه‌های جشن میلاد حضرت عبدالعظیم(ع)

ویژه برنامه شب ولادت حضرت سیدالکریم(ع) سه‌شنبه ( ٢٠ آذر) با آئین تعویض پرچم گنبد منور حضرت عبدالعظیم(ع) همراه با جمع خوانی خدام آستان مقدس از ساعت ۱۶:۱۵ در صحن اصلی آستان مقدس آغاز و بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عالی، قرائت زیارتنامه توسط حاج احمد زین العابدین فرد، مدیحه سرایی با نوای حاج محمدرضا غلامرضازاده و شعرخوانی صابر خراسانی در مصلای بزرگ ری ادامه می‌یابد.

همچنین در روز ولادت آن حضرت مصادف با چهارشنبه ۲۱ آذر نیز بعد از نماز ظهر و عصر، مراسم گرامی‌داشت روز ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری و مدیحه سرایی امیر نعیمی در شبستان امام خمینی(ره) برپا می‌شود.

درهمین روز و به مناسبت سالروز ولادت حضرت سیدالکریم (ع) جشن کودکان نوباوگان حسینی(ع) از ساعت ۱۵ ویژه کودکان ۴ تا ۱۰ سال با اجرای برنامه‌های متنوع کودکانه، تواشیح، مسابقه و نمایش عروسکی در تالار شیخ صدوق(ره) برگزار خواهد شد.
مراسم پرفیض دعای کمیل پنجشنبه ٢٢ آذر با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی و مدیحه سرایی توسط مرتضی طاهری بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری بخش دیگری از برنامه‌های این روز است.

همچنین مراسم دعای ندبه جمعه ٢٣ آذر با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی و مدیحه سرایی حاج سیدمهدی میرداماد ساعت ٦:٣٠ صبح در مصلای بزرگ ری برگزار خواهد شد.
حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام از نوادگان پیشوای دوم شیعیان و مکنیٰ به ابوالقاسم و ابوالفتح، در چهارم ربیع الثانی ١٧٣ هجری قمری در مدینه متولد شد و در پانزدهم شوال ٢٥٢ هجری قمری در شهرری وفات یافت.
هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم علیه السلام از ۱۸ آذر ماه آغاز و تا ۲۴ آذر ادامه خواهد یافت.
برنامه‌های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

 
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما