تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۵۸
۰
کد مطلب : ۴۰۶

پایان همايش بين‌المللي "اسلام هراسي" در استانبول

به گزارش خیمه، شبكه تلويزيوني الجزيره در گزارشی هدف از برگزاري اين همايش رد اتهام‌هاي مطرح شده عليه دين مبين اسلام است كه گاهي اين اتهام‌ها به هتك حرمت شخصيت‌هاي برجسته اسلامي منجر مي‌شود.

الجزيره طي گزارشي در اين زمينه گفت: "صدها تن از علما، روشنفكران، سياستمداران و نمايندگان سازمان‌هاي غير دولتي از كشورهاي مختلف جهان اسلام، ‪ ۶۰‬موضوع پژوهشي را كه براي بررسي علل پديده اسلام هراسي تهيه كرده بودند، مورد تبادل نظر قرار مي‌دهند و براي يافتن راه‌حل‌هاي عملي در مواجهه با اين پديده تلاش مي‌كنند".

يكي از شركت‌كنندگان در اين همايش گفت: برگزاري اين همايش براي مقابله با غرب يا ساير اديان نيست، ما خواستار زندگي مسالمت آميز تمامي افراد بشر هستيم ولي يك واقعيت انكار ناپذير وجود دارد و آن اينكه اسلام به عنوان يك دين در معرض حملات سنگيني قرار گرفته‌است.

برگزاركنندگان اين همايش معتقدند مهم‌ترين دليل پديده اسلام هراسي، نياز كشورهاي قدرتمند به ساختن يك دشمن رقيب است تا اين دشمن ساختگي به يك ابزار فعال براي تسلط بر ملت‌ها و كشورهاي ديگر تبديل شود و در اين ميان رسانه‌هاي همگاني نقش اساسي در رواج اين دشمن ساختگي ايفا مي‌كنند.

يكي ديگر از برگزاركنندگان اين همايش گفت: "كميته‌اي براي پيگيري علل و عوامل تعميق پديده اسلام هراسي تشكيل مي‌دهيم و گزارش‌هاي دوره‌اي اين كميته را براي دولت‌ها و رسانه‌هاي جهان اسلام مي‌فرستيم. از جنبه حقوقي هم رسانه‌هاي غربي محرك افكار عمومي عليه اسلام را تحت پيگرد قرار مي‌دهيم".

الجزيره در ادامه اين گزارش گفت: صرف ابراز ترديد حتي در تعداد يهوديان قرباني هولوكاست در بسياري از كشورهاي غربي جرم تلقي مي‌شود و پيگرد قانوني دارد و اكنون همايشي در استانبول برگزار شده تا اجازه ندهد كسي به اسلام و بيش از يك ميليارد مسلمان جهان توهين كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما