تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۵۵
۰
کد مطلب : ۴۰۶۱

هادی مرزبان: تئاتر مذهبی و غیرمذهبی نداریم

هادی مرزبان: تئاتر مذهبی و غیرمذهبی نداریم
به گزارش خیمه، این کارگردان تئاتر افزود: «من معتقدم همه بايد آزادانه يکديگر را باور کنيم و اگر در هر زمينه‌اي کار مي‌کنيم، به دنبال هدف اصلي باشيم.»

وی تصریح کرد: «ما شاهديم که هميشه 3 يا 4 نفرند که کارهاي مذهبی انجام مي‌دهند و همچنان دور باطل‌‌ مي‌زنند! پس افرادي که خواهان کار در اين زمينه‌ها هستند، غربال نکنيم.»

مرزبان با بیان اینکه «برخي دوستان نگران از دست دادن جايگاه‌شان هستند و سعي مي‌کنند ميدان را فقط براي خود نگه دارند»، بیان کرد:«مشکل از سوي عده‌اي است که آيين‌ها را مخصوص خودشان مي‌دانند و ديگران را قبول ندارند و به محض اين که فردي از گوشه و کناري خواهان انجام کارهاي مذهبی است؛ از جوانب مختلف آن قدر اذيتش مي‌کنند که او خودش کناره‌گيري کند.»

این کارگردان تئاتر در مورد جدا کردن ‌‌نمايشنامه‌هاي مذهبي ‌از ديگر موضوعات ‌تئاتر خاطرنشان کرد: «گاهي اوقات شنيده‌ام که مي‌گويند تئاتر ديني! مگر تئاتر غيرديني هم وجود دارد؟ سرمنشاء بخش عظيمي از تئاتر ما تعزيه بوده است؛ به چه دليل پافشاري مي‌کنيم که بخشي ديني است و بخش‌هاي ديگر ديني نيست!»

وی گفت: «من قبل از انقلاب در سال 1353 و 1354 زماني که کسي جرأت نداشت کار مذهبي انجام بدهد، کاري 100 درصد ديني و مذهبي انجام دادم به نام "محرم"؛ امروزه خيلي افراد خواهان چنين کارهايي ‌هستند. به نظرم"محرم" آن زمان ارزش زيادي داشت.»

مرزبان افزود:«آخرين کار من، کاري قرآني بود که با آن مخالفت شد و هنوز هم دليل آن را نفهميدم! متاسفانه مسئولان ما سعه‌ صدر نداشته و نگراني‌هاي خودشان را دارند.»

این کارگردان تئاتر در مورد تکراري شدن شيوه‌هاي اجراي تئاترهايي با موضوعات مذهبي بیان کرد: «افراد اندکي هستند که مدام کارهاي اين چنيني مي‌کنند؛ اين دوستان خودشان را به اين سوژه‌ها آويزان مي‌کنند و در پناه آن به جلو مي‌روند، چون کار ديگري نمي‌توانند انجام دهند و همين‌جاست که تفرقه و جدايي به وجود مي‌آيد و تصور مي‌شود که عده‌اي فقط در زمينه‌هاي مذهبي کار مي‌کنند و عده‌اي در زمينه‌هاي ديگر، در حالي که اين طور نيست.»
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما