تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۴۴
۰
کد مطلب : ۵۴۶۴
در فرهنگسرای هنر؛

موسیقی مذهبی به مناسبت اربعین، رایگان اجرا می‌شود

موسیقی مذهبی به مناسبت اربعین، رایگان اجرا می‌شود
به گزارش خیمه، هدف از برگزاري دهه موسيقي مذهبي ايراني، آشنايي و معرفي بخشي از موسيقي مذهبي ايران، شناخت و فرهنگ موسيقي مذهبي در ميان اقوام ايراني براي ارائه و معرفي به شهروندان تهراني اعلام شده است.

براساس اين گزارش، درك و دريافت فرهنگ مشترك و عميق ديني و آيين‌هاي مرتبط با دين در ميان اقوام و تقويت هويت ملي از منظر مذهب، فراهم آوردن زمينه‌هاي شناخت فرهنگ اقوام و درك كثرت معرفت شناسي ديني نزد اقوام ايراني، به نمايش درآوردن الگوهاي زيبا شناسي دقيق و عميق براي راويان شهري اين الحان و اين نوع موسيقي، كمك به حفظ وحدت ملي با تكيه بر اشتراكات فرهنگي اقوام كه پيوندهاي ناگسستني بر مبناي دين و ديانت دارند، از ديگر اهداف برگزاري اين ويژه برنامه است.

گروه بوشهر برنامه‌هاي مرثيه‌خواني، بحر طويل، سنج و دمام را در ‪ ۲۴‬و ‪۲۵‬ بهمن ماه، گروه مازندران برنامه‌هايي نوحه‌خواني، اميري خواني، را در روزهاي ‪ ۲۶‬و ‪ ۲۷‬بهمن ماه و گروه خوزستان برنامه‌هاي مداحي، روضه حضرت قاسم(ع) را در روزهاي ‪ ۲۸‬و ‪ ۲۹‬بهمن اجرا خواهند كرد.

گروه كردستان برنامه مديحه‌سرايي حضرت محمد(ص) را در روز ‪ ۳۰‬بهمن، گروه كرستان برنامه مديحه‌سرايي حضرت محمد(ص) را اول اسفند، گروه هرمزگان نيز برنامه مرثيه‌خواني، نوحه‌خواني، شبيه‌خواني را در دوم و سوم اسفند اجرا مي‌كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما