تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۵۲
۰
کد مطلب : ۵۵۶۴

درخواست استاندار کربلا برای تشکیل هیات مناسبت های مذهبی

درخواست استاندار کربلا برای تشکیل هیات مناسبت های مذهبی
 به گزارش خیمه، عقيل الخزعلي گفت: «اداره جمعيت چند ميليوني در يک مراسم مذهبي، براي شهري مانند کربلا کار دشواري است و ما درخواست خود را براي تشکيل يک هيات عالي در سطح ملي بطور جدي مطرح کرده ايم.»

برغم مشارکت همه جانبه مردمي براي پذيرايي و ميزباني از ميليون ها زائر اربعين حسيني درکربلا، دستگاههاي دولتي در اداره امور و سرويس دهي حداقلي به زائران بويژه در سالجاري ناتوان نشان داده اند.

بسياري از زائران حسيني، بويژه آنها که روز شنبه و عمدتا با پاي پياده خود را به کربلا رسانده بودند، با کمبود جا براي استراحت و خواب شبانه و حتي پتو روبه رو شده بودند و بعضا ديده شد که در فضاي باز و بدون روانداز خوابيده اند.

از سوي ديگر کمبود برخي امکانات مانند سرويس هاي بهداشتي به يک معضل براي ميليون ها نفري تبديل شده بود که بايد وقت قابل ملاحظه اي را در صف هاي طولاني از دست بدهند.

از مهمترين مشکلات اربعين امسال که دولت عراق را مجبور ساخت تا ارتش اين کشور را نيز مداخله دهد، مساله اياب و ذهاب و جابجايي اين حجم از زائران بود.

با اينحال ، دولت در روز دوشنبه رسما از مردم درخواست کمک کرد و از دارندگان وسايل نقليه سنگين و سبک اعم از اتوبوس ، ميني بوس و سواري و حتي کاميون ها و تريلرها خواست در جابجايي زائران مشارکت کنند.

طي چهار روز منتهي به اربعين، پست هاي ايست و بازرسي نيز کار بازرسي هاي امنيتي را بصورت جمعي انجام مي دادند و با اين همه بازهم صف هاي چند صد متري در پشت اين نقاط مقرها ايجاد مي شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما