تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۱۱
۰
کد مطلب : ۵۶۴

بررسی "فتوای علمای وهابيت مبنی بر تخريب عتبات عاليات" در كربلا

بررسی "فتوای علمای وهابيت مبنی بر تخريب عتبات عاليات" در كربلا
به گزارش خیمه، اين گردهم‌آيی به همت انجمن خيريه و فرهنگی «محمد الأمين» كربلا و با حضور آيت‌الله «شيخ فاضل الفراتی» و آيت‌الله «سيدمرتضی قزوينی» از علمای حوزه علميه نجف اشرف و شماری از اعضای حزب‌الله عراق برگزارشد.

در اين گردهم‌آيی، فتواهای كينه‌توزانه و نفرت‌آميز علمای گمراه وهابی عربستان در زمينه تخريب و نابودی عتبات عاليات و مراقد مطهر اهل‌بيت‌(عليهم‌السلام) و به‌ويژه مرقد مطهر امام حسين(ع) مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

شيخ فاضل‌الفراتی با ارايه سخنانی در اين گردهم‌آيی گفت: ادعاهای باطل و فتواهای كينه‌توزانه فرقه‌های تكفيری و افراطی وهابيت در تخريب نمادهای مقدس مسلمانان با تعاليم و آموزه‌های قرآن كريم، سنت مطهر پيامبر(ص)، عقل و منطق هم‌خوانی‌ندارد.

وی افزود: علمای وهابی عربستان تلاش‌می‌كنند از طريق اهانت به نمادها و مقدسات دينی شيعيان و تخريب مراقد اهل‌بيت‌(عليهم السلام) مبادی، اصول و احكام دين مبين اسلام را سست‌كنند.

الفراتی در ادامه سخنان خود خاطرنشان‌كرد: اقدامات علمای تكفيری و وهابی عربستان در صدور فتوای تخريب مراقد مطهر امامان معصوم(عليهم‌السلام) باعث شعله‌ورشدن درگيری‌های قومی و طايفه‌ای شده و نتيجه آن تخريب حرمين شريفين عسكريين در سامرا است.

وی در پايان گفت: فرقه وهابيت و پيروان آن، تاكنون صدها مرقد مقدس علمای شيعه، حسينه و مسجد متعلق به شيعيان و پيروان اهل‌بيت(عليهم‌السلام) را در عراق نابودكرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما