تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۱۰
۰
کد مطلب : ۵۸۴۷

زندگی‌نامه حجر بن عدی تجدیدچاپ شد

زندگی‌نامه حجر بن عدی تجدیدچاپ شد
به گزارش خيمه، سینا علوی، نویسنده «روز خشم» در این کتاب زندگی حجر بن عدی از شورش تا شهادت وی را روایت کرده است.

كينه‌توزى‏هاى معاويه و زياد نسبت به ياران حضرت على(ع) پس ‏از شهادت ايشان، داستان شهادت امام حسن (ع)، مخالفت‏هاى «حجربن عدى»، با افرادى چون «عمرو بن حريث» كه در مساجد قبل از شروع خطبه‏هايشان حضرت على (ع) را مورد لعن و نفرين ‏قرار مى‏دادند و... از جمله موارد مطرح شده در اين كتاب است.

در ابتدای کتاب می‌خوانیم: «اکنون نفستان را تازه کنید برای نسیم معطری که از تپه‌های مرج العذراء می آید؛ عطر یاس، عطر معطر گل محمدی، عطر تمام گل های جهان که از دامنه های شام به مشام می رسد؛ چه این که پس از گذشت قرن ها باز هم بر خاک سرخ مرج العذراء می‌بار؛اگر خوب گوش فرا دهیم حدیث حماسه های فراموش شده را خواهیم شنید؛ حماسه هایی که در آن اخطار پیامبران نهفته است.»

حجر بن عدى از بزرگان قبايل عرب است كه در شهر كوفه زندگى ‏مى‏كند؛ او در سال 50 هجرى به علت فشارهاى زيادى كه دستگاه‏معاويه در شام و حكمران كوفه ابن‏زياد، به شيعيان حضرت على(ع) وارد مى‏كند دست به شورش مى‏زند، كه پس از مبارزات بسيار توسط عوامل معاويه دستگير شده به شام برده مى‏شود و در محلى به نام «مرج العذراء» به شهادت مى‏رسد؛ ده سال پس از شهادت او، امام‏حسين(ع) قيام مى‏كند.

«روز خشم» از تولیدات مرکز آفرینش های ادبی است که چاپ دوم آن در ۱۶۷ صفحه و با قیمت ۲۱۰۰ تومان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما