تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۲۰
۰
کد مطلب : ۶۵۳۲
چهارمین نشست امام‌حسین در عصر حاضر

هزاوه‌ای: امامت تعمیم پذیر نیست

هزاوه‌ای: امامت تعمیم پذیر نیست
چهارمین نشست از سلسله نشست‌هاي عاشوراپژوهي با عنوان «امام‌حسین در عصر حاضر» با حضور محمدرضا هزاوه‌ای عصر امروز، چهارشنبه، در مرکز مطالعات راهبردي خيمه برگزار شد. در این نشست هزاوه‌ای با پرداخت به بحث امتحان الهی آن را زمینه ساز رشد و ساخت بشر دانست و یکی از اهداف خداوند از امتحان الهی را نیز همین موضوع عنوان کرد.

وی همچنین به موضوع غدیر از منظر مرحوم دکتر شریعتی اشاره کرد که سعی در نفی انتصابی و انتخابی بودن ماجرای غدیر دارد، پرداخت. شریعتی ماجرای غدیر را یک نوع معرفی می داند که چون پیامبر در مقام معصومیت انتخاب کرده، تشخیص آن درست است و مردم حق ندارند دیگری را بپذیرند.
این استاد فلسفه در قسمت دیگری از سخنان خود مقایسه امامت با دیگر حکومت های بشری را غیرموجه دانست و مفاهیمی همچون آزادی را در این دو نوع حکومت متفاوت و غیر قابل مقایسه خواند.

هزاوه‌ای در نشستهای پیشین به بررسی سه وجوه سلبي امامت، «مورثی بودن»، «واسطه فیض بودن» و «معصوم به دنیا آمدن»پرداخته بود و در این نشست نیز به چهارمین وجه سلبی امامت «تعمیم ناپذیری نظری و عملی» پرداخت.

گزارش کامل خیمه ازاین نشست درباره چهارمین وجوه سلبی امامت به زودی منتشر می‌شود.
مجموعه نشست‌های عاشوراپژوهی سال گذشته با عنوان «چهل منزل تا اربعین» برگزارشد و مجموعه جدید این نشست‌ها با عنوان «امام حسین(ع) در عصر حاضر» توسط موسسه مطالعات راهبری خیمه برگزار می‌شود.

استاد هزاوه‌ای مدرس کلام، فلسفه و حقوق در مراکز تربیت معلم و موسسات آموزش‌عالی است و در مجموعه اول نشست‌های عاشوراپژوهی نیز در سال ۱۳۸۶ در مرکز مطالعات راهبردی خیمه نیز حضور یافتند. موضوع سخنان ایشان در آن نشست «بررسی حادثه عاشورا از منظر عقلانیت و متافیزیک» بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما