تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۱۸
۰
کد مطلب : ۷۳۹
يك مسوول فرهنگي درقم:

مسوولين تبيين اهداف قيام امام حسين(ع) براي جامعه را جدي بگيرند

مسوولين تبيين اهداف قيام امام حسين(ع) براي جامعه را جدي بگيرند
به گزارش خیمه، رييس اداره فرهنگي اداره كل تبليغات اسلامي قم گفت: مسوولين فرهنگي بايد با استفاده از امكانات موجود بيش از پيش در تبيين اهداف قيام امام حسين (ع) و زنده نگهداشتن عاشورا تلاش كنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمود نجاريان در گردهمايي رابطين فرهنگي ادارات و ارگانهاي دولتي استان قم ويژه ماه محرم- الحرام افزود: دشمن امروز با تمام توان خود براي محو عاشورا و غدير تلاش مي كند لذا بايد با درك شرايط حساس كنوني به بهترين نحو از فرصت ايجاد شده، استفاده كرد.

وي يادآور شد: ما هرچه داريم از غدير و عاشورا است، بنابراين برگزاري آيين‌هاي باشكوه براي گسترش اين دو فرهنگ در ميان جامعه بويژه نسل جوان ضرورتي اجتناب ناپذير است.

نجاريان درادامه با اشاره به جايگاه مهم مذهبي قم در جهان اسلام،تبيين فرهنگ غدير و مقابله با تلاش دشمن براي محو اين فرهنگ را از سوي مسوولين فرهنگي قم و طلاب و روحانيون با اهميت ذكر كرد و گفت: شهرمذهبي قم دراين دو مناسبت بزرگ بايد سرآمد ديگر مناطق كشور باشد.

وي افزود: ما در ماه محرم بايد حمايت از غدير را بياموزيم زيرا دشمنان براي از بين بردن ولايت، امام حسين (ع) و ياران باوفايش را در روز عاشورا به شهادت رساندند.

وي از مسوولين فرهنگي و متوليان امر در استان قم خواست كه با استفاده از تمام ظرفيت‌ها براي گسترش فرهنگ غدير و عاشورا تلاش كنند.

دراين نشست رابطين فرهنگي ادارات و ارگانهاي دولتي نيز ديدگاههاي خود در خصوص افزايش كمي و كيفي برنامه‌هاي مربوط به ماه محرم الحرام بيان كردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما