تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۱۹
۰
کد مطلب : ۷۴۴۴

هزار نفر برای انتخابات شورای هیئت ‌مذهبی کرمانشاه کاندیدا شدند

هزار نفر برای انتخابات شورای هیئت ‌مذهبی کرمانشاه کاندیدا شدند
حجت‌الاسلام سعید مهدوی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه از وجود حدود هزار و ۵۰۰ هیئت مذهبی دارای کد شناسایی و پرونده در استان کرمانشاه خبر داد که که از این تعداد حدود ۵۰۰ هیئت در شهرستان کرمانشاه و بقیه در سایر شهرها و روستاهای استان فعالیت دارند.

در این انتخابات که همزمان با سراسر کشور در شهرهای کنگاور، صحنه، هرسین، سنقروکلیایی، روانسر، اسلام آبادغرب، دالاهو، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب برگزار می‌شود از هر هیئت فقط یک نفر حق رای دادن و نامزدشدن دارد.

 چون یک سوم از هیئت‌ مذهبی استان در شهرستان کرمانشاه قرار داشته و برگزاری انتخابات این شهرستان نیاز به استفاده از تمام امکانات و نیروهای تبلیغات اسلامی دارد، انتخابات کرمانشاه جدا از سایر شهرهای استان برگزار می‌شود.

در این انتخابات از هر شهرستان پنج نفر به ‌عنوان عضو اصلی و دو نفر عضو علی‌البدل انتخاب شده و سپس اعضای اصلی از بین خود رئیس، نایب رئیس و منشی را انتخاب و در نهایت از بین روسای شورای هیئت‌ مذهبی شهرستان‌ها شورای استان و کشور انتخاب می‌شوند.

 اعضای منتخب شورای هیئت مذهبی به مدت چهار سال کلیه امور نظارت، برنامه‌ریزی، صدور مجوز هیئت و... را به عهده داشته و سازمان تبلیغات اسلامی نیز بر کار آنها نظارت کرده و این شوراها را که برآمده از خود هیئت‌های ‌مذهبی هستند مورد حمایت قرار می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما