تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۱۷
۰
کد مطلب : ۷۵۳۸

توصيه سازمان حج و زيارت به مديران کاروان‌هاي حج

توصيه سازمان حج و زيارت به مديران کاروان‌هاي حج
ظرف پنج‌ماه گذشته تعداد ۵۹۵ هزا ر ۵۵۰ نفر زایر ايراني در قالب چهار هزار و ۷۱۰ کاروان به عربستان اعزام شده‌اند که از این میان تعداد ۱۴۳ نفر از زایرين ۴۳ تا ۸۵ ساله در فرودگاه مدینه، به علت همراه داشتن مواد مخدر (از نيم تا ۵۰ گرم) که در قسمت‌های مختلف لباس و وسایل شخصی جاسازی شده بود توسط ماموران پليس سعودي شناسايي، بازداشت و سپس روانه زندان شدند.

در بیانیه سازمان حج زیارت آمده است،‌ آمار نشان می‌دهد بازداشت‌شدگان از استان مختلف کشور عازم شده بودند اما بیشتر آنان معتاد بودند و این میزان مواد مخدر برای مصرف شخصی حمل شده است بنابراین آموزش، اطلاع رساني و آگاه‌سازي زایرين در مورد خطرات این اقدام ضروری است . در کنار آن کنترل‌هاي انتظامي و امنيتي فرودگاهي به منظور جلوگيري ازحمل مواد مخدر اشخاص در فرودگاه‌هاي ايران نیز افزایش می‌یابد.

ابن بیانیه به مدیران کاروان توصیه اکید می‌کند خطرات حمل مواد مخدر را به زایرین متذکر شود و توجه ویژه‌ای به افراد مشکوک داشته باشند.

آمارهای سازمان حج و زیارت خبر از فوت دو تن از بازداشت‌شدگان در زندان دارد. شرایط زندان‌های عربستان دشوار توصیف شده و حتی حق تماس با خارج زندان از آنان سلب می‌شود.

در پایان سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرده است که با تشديد کنترل مبادي خروجي کشور، امکان حمل مواد از طرق مختلف براي برخي افراد که معتاد و يا به دليل بيماري نيازمند مصرف مواد مخدر هستند به حداقل برسد و با متهمان طبق ضوابط قانوني برخورد قانونی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما