تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۲۳
۰
کد مطلب : ۷۷۳۸

مرحله جدید توسعه حرم کاظمین آغاز شده است

مرحله جدید توسعه حرم کاظمین آغاز شده است
این صحن در جهت مقابل باب القبله ساخته می شود که اجرای این طرح در دو مرحله صورت خواهد گرفت که مرحله اول شامل ساخت صحن و دیوار جانبی و مرحله دوم شامل نما ونصب تجهیزات می باشد.

مساحت صحن جدید بالغ بر هفت هزار متر مربع با سه درب ورودی اصلی ودو درب فرعی می‌باشد و دیواره جانبی صحن از سه طبقه زیر زمین ، همکف وطبقه دوم تشکیل خواهد شد که طبقه همکف مساحتی معادل دو هزار متر مربع خواهد داشت ودر برگیرنده ۴۴رواق است، که این رواق‌ها به یکدیگر متصل هستند تا در صورت برگزاری مراسم ویژه بتوان به صورت یک سالن از آن استفاده نمود.

زیرزمین نیز دارای ۲۸ اتاق می باشد که بر اساس نیاز حرم مطهر تقسیم‌بندی می‌شود، علاوه بر اینکه سیستم‌های خدماتی و تأسیسات زیر بنایی نیز در این طبقه قرار خواهد داشت.

 مرحله اول که از ده ماه پیش آغاز شده است در مراحل پایانی خود قرار دارد و مرحله دوم در قسمتهایی که ساخت آن به پایان رسیده است آغاز گردیده است.

طرح تکمیلی ساخت این صحن که عبارت است از ساخت یک مرکز فرهنگی بزرگ، سالن کنفرانس، حوزه علمیه، مهمان‌سرا و ایجاد فضای سبز است نیز در نظر گرفته شده است تا بزرگترین صحن در عتبات عالیات در عراق ساخته و تکمیل گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما