تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۵۶
۰
کد مطلب : ۸۵۹
عليرضا دبير:

مردمي بودن سوگواري حسيني، فرهنگ عاشورا را زنده نگه مي‌دارد

مردمي بودن سوگواري حسيني، فرهنگ عاشورا را زنده نگه مي‌دارد
به گزارش خیمه، عضو شوراي اسلامي شهر تهران گفت: دهه محرم فرصت خوبي براي بيان واقعيت‌هاي عاشوراست، هيئت‌هاي عزاداري از وسواس اجرائي مراسم عزاداري دست برداشته و به محتواي حماسه عاشورا بيشتر بپردازند. 

عليرضا دبير- عضو شوراي اسلامي شهر تهران- در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رساني پنجمين نمايشگاه عطر سيب گفت: كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر جلسات متعددي را براي هماهنگي با سازمان‌ها و ارگان‌هاي مختلف به منظور ايجاد نظم و امنيت اجتماعي مردم در ماه محرم داشته است.
وي ادامه داد: در اين راستا نيروي انتظامي، آتش نشاني، اورژانس و براي به وجود آوردن فضاي آرام و آماده براي عزاداري مردم همكاري خوبي را با شهرداري و شوراي اسلامي شهر داشته‌اند.
عضو شوراي اسلامي تهران گفت: توجه به فلسفه عاشورا و اهميت آن براي نسل جوان و نوجوان در محرم بسيار مهم است و هيئت‌ها بهترين وسيله براي اگاهي دادن به نسل جوان و نوجوان ما هستند. 

وي افزود: نقش مداحين و ذاكرين اهل بيت در هيئت‌هاي عزاداري براي تشريح و بيان فلسفه عاشورا تعيين كننده است. 

دبير در ادامه از نقش مردم در برگزاري هيئت‌ها گفت و تصريح كرد: مديريت خود مردم در برگزاري هيئت‌ها بهترين مديريت است و همانگونه كه تجربه نشان داده است در اين شكل مديريت تقسيم مسئوليت‌ها بين قشرهاي مختلف مخصوصاً جوانان و نوجوانان، فضاي عزاداري را صميمي‌تر نشان مي‌دهد و اين امر نقش به سزايي در حفظ فرهنگ عاشورايي در ميان مردم ايفا مي‌كند. 

وي تاكيد كرد: اگر در هيئت‌ها از حرف‌هاي تكراري كاسته شود و بيشتر بر پيام عاشورا و هدف امام حسين(ع) تاكيد شود، بي‌شك استقبال مردم براي شركت در عزاداري‌ها بيشتر مي‌شود. 

پنجمين نمايشگاه عطر سيب با هدف اهداي اقلام فرهنگي و تجهيز هيئت‌هاي مذهبي از12 تا 22 دي ماه در فرهنگسراي بهمن برگزار مي‌شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما