تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۴۳
۰
کد مطلب : ۹۱۳۰

«اپراي عاشورا» در ايتاليا اجرا شد

«اپراي عاشورا» در ايتاليا اجرا شد
اجرای اپرای عاشورا با استقبال مسوولان و مردم ایتالیا مواجه شد و در رسانه‌های ایتالیا نیز بازتاب قابل توجهی داشت و شبکه‌های تلویزیونی، رسانه‌ها و مطبوعات این کشور از جمله نشریه پرتیراژ «رپوبلیکا» گزارش‌هایی از آن را ارائه کردند.

اپراي عروسکي عاشورا برگرفته و تلفيقي است از به کارگيري دو تجربه ملي و ساختاري بين‌المللي که اپراي ايراني با تعزيه را ايجاد کرده و شيوه‌اي است براي به نمايش کشيدن مضامين و داستان‌هاي حماسي و مذهبي.

بهروز غريب‌پور، نويسنده و کارگردان اين اثر معتقد است اپراي عروسکي عاشورا اقدامي است براي معاصر سازي تعزيه، ورود آن به جهان گسترده نمايش عروسکي و استفاده از دستگاه‌ها و رديف‌هاي ايراني.

این اثربه نويسندگي و کارگرداني بهروز غريب پور و آهنگسازي بهزاد عبدي از آثار فاخري است که به همت بنياد فرهنگي و هنري رودکي توليد شده است.

روابط عمومي بنياد رودکي اعلام کرد براي اجراي اين اثر در ايتاليا، لوازم و تجهيزات صحنه‌اي به وزن تقريبي پنج تن به اين کشور ارسال شده است .

گروه سی نفره «آران» برای اجرای این اثر به ایتالیا سفر کردند.

اين اثر هنري با همت بنيادرودکي، معاونت امورهنري و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ايران با حضور اصغراميرنيا مديرعامل بنياد رودکي و جمعي از سفرا، مقامات سياسي ، فرهنگي و خبرنگاران و عکاسان کشورهاي مختلف به نمايش درآمد.

[گفتگوی خیمه با بهروز غریب‌پور درباره «اپرای عروسکی عاشورا» را اینجا بخوانید.]
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما