تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۲۶
۰
کد مطلب : ۹۴۱
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی;

توجه جوانان به مسئله مهمی چون عاشورا بازتاب مثبتی خواهد داشت

توجه جوانان به مسئله مهمی چون عاشورا بازتاب مثبتی خواهد داشت
به گزارش خیمه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی هیات‌ها فقط به ظاهر جریانات عاشورا می‌پردازند گفت: هیات‌ها باید به اهمیت رسالت عاشورا واقف باشند و بیشتر به آرمان‌های امام حسین (ع) در اثبات حقانیت اسلام بپردازند. 

لاله افتخاری با بیان این مطلب که یکی از شاخصه‌های مراسم عزادای سیدالشهدا حضور آحاد مردم دراین ماه است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم که شان اهل بیت (ع) حفظ شود باید از علما و کارشناسان مذهبی و افراد آگاه در این زمینه در بیان تاریخ کربلا و قیام امام حسین (ع) بهره بگیریم. 

وی با تاکید به اینکه محرم فقط ماه عزاداری برای امام حسین (ع) نیست افزود: امام حسین (ع) در قیام خود آرمانی داشته که ما باید در محرم با آن آشنا شده و به درک درستی از این قیام دست پیدا کنیم، اما در راه رسیدن به این اهداف موانعی موجود است که با شناسایی آنها باید درصدد رفع آنها گام برداشته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیانات افراد سودجو را یکی از این موانع دانست و اظهار داشت: بیان خرافی حوادث کربلا و تعبیر شخصی برخی افراد از قیام امام حسین (ع) سبب اختلال در اعتقادات مردم شده است.

افتخاری به توجه بیشتر مسوولین هیات‌ها به انتخاب مناسب شعر و مدح اشاره کرد و گفت: هیات‌ها باید از استفاده اشعاری که نمایان‌کننده دیدگاه شخصی و خرافی سراینده است، بپرهیزند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اهمیت به نسل جوان و اعتماد به آنان را در جامعه متذکر شد و گفت: اکثر جوانان ایرانی اندیشمند و صاحب فکر هستند و توجه به آنان در مسئله مهمی چون عاشورا بازتاب مثبتی خواهد داشت. 

بنا بر گزارش خبرگزاری شهر، وی افزود: انتخاب جوانان علاقه‌مند در مسايل مذهبی و آموزش آنان در قالب مسايل کربلا و بیان این آموخته‌ها در جامعه، تاثیر شگرفی در نگرش مردم به عاشورا می‌گذارد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما