تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۲۲
۰
کد مطلب : ۹۵۸۴

استاندار قم: مراسم‌ مذهبی نبايد آفت‌زده شود

استاندار قم: مراسم‌ مذهبی نبايد آفت‌زده شود
 حجت‌الاسلام محمدحسين موسی‌پور، استاندار قم در ديدار با اعضای ستاد برگزاری جشنواره رضوی با اشاره به اهميت توجه به نسل جوان به ويژه در ارتباط با برگزاری مناسبت‌های مذهبی، مناسبت‌های مذهبی را دارای ظرفيت بسيار بالايی خواند که بايد از اين ظرفيت عظيم به نحو شايسته و مطلوبی استفاده كرد.

وی با بيان اينكه برگزاری مراسم‌ مذهبی آثار بسيار مثبتی در جامعه به دنبال دارد، تصریح کرد که می‌توان با استفاده از مناسبت‌های مذهبی در زمينه هويت‌سازی دينی جامعه گام‌های بلندی برداشت و خدمات ارزنده‌ای را به گسترش فرهنگ اسلامی ارائه كرد.

استاندار قم بر بهره‌گيری از ظرفيت عظيم مراسم‌ معنوی و مذهبی در كشور تاكيد كرد و گفت: «ما شاهد هستيم كه در سال‌های اخير مراسم‌ مذهبی همانند اعتكاف از جايگاه بسيار ويژه‌ای در كشور برخوردار شده و مورد استقبال نسل جوان ما قرار گرفته است.»

موسی‌پور اهتمام جدی نسبت به برپايی مراسم‌ مذهبی در كشور را مورد تقدير دانست و با بیان اینکه در كشور اسلامی ايران مردم ارزش‌مدار ما استقبال بسيار خوبی از مناسبت‌های مذهبی دارند، بر قدردانی از این مردم عزیز تاکید کرد.

وی بر ضرورت افزايش مشاركت مردم در برگزاری مراسم‌ مذهبی به ويژه اعياد اسلامی و ميلاد ائمه‌اطهار(ع) تاكيد كرد و حضور مردم را در برگزاری اين مراسم‌ باعث شكوه دو چندان عنوان کرد.

استاندار قم با بيان اينكه مردم همواره در راه اهل بيت(ع) گام برمی‌دارند، افزود: «‌مسئولان متولی برگزاری مراسم‌ مذهبی بايد توجه داشته باشند كه شئونات و وجهه اينگونه مراسم‌ همواره حفظ شود.»

 موسی‌پور توجه به محتوای برگزاری مراسم‌ مذهبی را مورد تاكيد قرار داد و بیان کرد که نبايد اجازه دهيم كه مراسم‌ جشن و شادی اهل بيت عصمت و طهارت‌(ع) دستخوش آفت‌ها شده و فروع بر اصول پيشی بگيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما