تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۵۱
۰
کد مطلب : ۹۹۴۹

مرحله دوم قرعه‌کشی سفر به عراق ۲۸ آبان ماه انجام می‌شود

مرحله دوم قرعه‌کشی سفر به عراق ۲۸ آبان ماه انجام می‌شود
قرعه‌كشی نخست با درنظر گرفتن مناسبت عرفه انجام شده است و افراد در اولويت اين دوره، از ۲۷ آبان تا ۲۰ آذرماه به عراق اعزام می‌شوند.»

به گفته‌ او، مرحله‌ دوم قرعه‌كشی كه اعزام آن در ماه محرم است، ۲۸ آبان‌ماه انجام می‌شود و افراد در اولويت اين دوره، از ۲۱ آذر تا ۲۹ دی ‌ماه به عراق اعزام می‌شوند.

او در ادامه گفت: در اين دوره، حدود ۴۰۰هزار نفر ثبت نام كرده‌اند كه حدود ۱۰۰هزار نفر از آن‌ها، افراد باقی‌مانده از ثبت نام دوره‌ پيش بودند كه در قرعه‌كشی، اولويتی نداشتند. اكنون ۵۰ درصد اين ظرفيت قرعه‌كشی شده است و ۵۰ درصد ديگر براي اعزام در ماه محرم قرعه‌كشی مي‌شود.

اعزام زایران از مرز خسروی


معاون عتبات عاليات عراق و سوريه سازمان حج و زيارت يادآور شد: اعزام‌های اين دوره، زمينی انجام مي‌شوند و هنوز در بخش هوايی اتفاق جديدی رخ نداده است؛ اما به‌تدريج با توجه به ظرفيت اقامتی و حمل‌ونقل عراق، به تعداد زائران اعزامی اضافه می‌شود. اكنون روزانه دوهزار نفر به عتبات عاليات اعزام می‌شوند.

اكبري هم‌چنين به آغاز دوباره‌ اعزام‌ها از مرز خسروی به عراق اشاره كرد و گفت: به‌دنبال تصميم و پي‌گيری مسؤولان كشور و امضا قرارداد با مسئولان و شركت‌های امنيتی عراق براي تأمين امنيت زائران ايرانی در اين مسير، از هشتم آبان‌ماه اعزام به عراق از مرز خسروی آغاز شده است و در روز نخست، چهار كاروان از كرمان و دو كاروان از قم از اين مسير عبور كردند.

او درباره‌ چگونگی تأمين امنيت زائرانی كه از مرز خسروی خارج می‌شوند، با توجه به ناامنی‌های قسمت شمالی عراق، بيان كرد: استانداری و شركت‌های امنيتی عراق تعهد داده‌اند و قرارداد تأمين امنيت زائران را امضا كرده و موظف‌اند، اين كار را انجام دهند؛ اما در هر صورت، بايد در نظر گرفت كه زائران به عراق سفر می‌كنند.

برای مشاهده نتایج قرعه‌کشی دور اول اعزام زایران به عراق به اینجا مراجعه کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما