چنين نقل است كه گوتنبرگ با ماشين چاپش اولين چيزي كه روي كاغذ آورد، انجيل مقدس بود. اولين ايستگاه راديويي نيز در سال ۱۹۰۶، برنامهاش را با وعظ يك كشيش آغاز كرد. خود اين دو مثال ساده براي معطوف شدن ذهن متخصصان رسانه و دين به اهميت پيوند اين دو فضا كافي است.
نميدانم محرم امسال وقتي آن مداح در ميانه عزاداري ظهر عاشورا از اهالي هیئت خواست لخت شوند و سينه بزنند، دوربيني در جلسه بود يا نه؛ ولي دوست دارم زود به خودم جواب بدهم كه به طور حتم نبوده ...
دکتر اعظم راورد راد با حضور در مرکز مطالعات راهبردی خیمه، از کارگزاران رسانه ای خواست تا باری دیگر، مفاهیم دینی را با خوانشی امروزی و استفاده از مقتضیات هر رسانه به مخاطب عرضه کنند.