تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۰۹
۰
کد مطلب : ۸۰۵۷

عمره ۸۸ با اعزام حدود هشتصد هزار نفر پايان يافت

عمره ۸۸ با اعزام حدود هشتصد هزار نفر پايان يافت
در اين مدت هفتصد و هشتاد هزار و ۴۵۱ زایر و ۱۰ هزار و ۲۳۳ نفر تحت عنوان عوامل ثابت و مأمورين به حج تشرف پيدا کردند.

هشت شرکت ايراني و هشت شرکت سعودي طي قراردادهايي به اين عده در قالب شش هزار و ۲۰۵ کاروان خدمات‌رساني کردند.

بر اساس اين گزارش ۳۵۱ هزار و ۲۰۳ نفر از عمره‌گزاران سال جاري را مردان و ۴۲۹ هزار و ۲۴۸ زایر را زنان تشکيل دادند.

زایران بالاي ۱۲ سال، ۷۱۸ هزار و صد نفر ، دو تا هفت سال، ۱۵ هزار و ۵۱۷ نفر ، هفت تا ۱۲ سال، بیست هزار و ۳۰۵ نفر و زير دو سال، هشت هزار و ۴۶۲ نفر و عوامل کاروان‌هاي اعزامي نيز ۱۸هزار و ۶۷ نفر بودند.

در ميان زایران اعزامي به عمره سال جاري، پنج هزار و ۴۰۸ دانش آموز پسر ، شش هزار و ۷۷۸ دانش آموز دختر ، ۹ هزار و ۱۹۳ دانشجوي پسر ، ۱۰ هزار و ۷۵۰ دانشجوي دختر و  پنج هزار و ۹۸۵ زوج دانشجو بودند.

هتل‌هاي مورد استفاده زایران عمره سال ۸۸، ۵۲ هتل مکه مکرمه و ۷۳ هتل مدينه منوره بود که درقالب هفت گروه ۲الف ، ۲ب ، ۳الف ، ۳ب ، ۳ج ، ۴الف و ۴ج تقسيم‌بندي شده بودند.

در مدينه منوره پنج هتل گروه قيمتي دو ، ۲۶ گروه قيمتي سه و ۴۲ گروه قيمتي چهار و در مکه مکرمه پنج هتل گروه قيمتي دو، ۱۹ گروه قيمتي سه و ۲۸ گروه قيمتي چهار در اختيار زایران ايراني بود.

۴۷هزار و ۱۲۶ زایر در گروه ۲الف ، ۱۳ هزار و ۸۹۲  زایر درگروه ۲ب، ۲۷ هزار و ۲۶۰ زایر در گروه ۳الف ، ۷۵ هزار و ۵۱۹ زایر در گروه ۳ب، ۱۹۴ هزار و ۳۱۲ زایر در گروه ۳ج ، ۳۳۴ هزار و ۳۱ زایر در  ۴الف و پنجاه هزار و ۵۵۷ زایر نيز در گروه ۴ج مشرف شدند.

به عبارت ديگر زائران گروه ۲الف در قالب ۳۵۹ کاروان ، ۲ب در ۱۲۸کاروان، ۳الف در ۲۲۶ کاروان ، ۳ب در سیصد کاروان ، ۳ج در هزار و ۷۱۲ کاروان ، ۴الف در دو هزار و ۵۶۸ کاروان و زایران گروه ۴ج در قالب ۵۹۹ کاروان اعزام شدند.

سه شرکت هواپيمايي ايران اير،خطوط هوايي سعودي و شرکت داخلي ماهان در جابه‌جايي زایران عمره امسال فعاليت داشتند.

ايران اير، ۱۲۳ هزار و ۶۹۰ زائر را در قالب ۹۶۴ کاروان به فرودگاه جده و ۲۰۸ هزار و ۱۶۳ زایر را در قالب يک هزار و ۵۹۳ کاروان به فرودگاه مدينه منوره با ۵۹۵ پرواز ايرباس و ۴۷۱ پرواز ۷۴۷ منتقل کرد.

خطوط هوايي سعودي هم ۱۰۳ زاير را در قالب يک کاروان به فرودگاه جده و ۳۷۶ هزار و ۲۷۰ زایر را در قالب سه هزار و ۴۳ کاروان به فرودگاه مدينه منوره با ۷۵۲ پرواز ايرباس و ۴۵۴ پرواز ۷۴۷ منتقل کرد.

در عمره امسال جمعاً ۷۲ هزار و ۲۲۵ زاير در قالب ۶۰۴ کاروان و ۱۴۷ پرواز ۷۴۷ توسط شرکت هواپيمايي ماهان به فرودگاه جده منتقل شدند.

متأسفانه در عمره سال جاري، ۷۳۹ پرواز از يک هزار و ۱۶ پرواز ايران‌اير ، ۵۱۷ پرواز از يک هزار و ۲۰۶ پرواز خطوط هواپيمايي سعودي و ۶۱ پرواز از ۱۴۷ پرواز شرکت ماهان با تأخير انجام شد.

ايران‌اير در عمره‌اي که گذشت جمعاً يک هزار و ۲۶۱ ساعت، خطوط هوايي سعودي، ۸۳۴ ساعت و ماهان هفتاد ساعت و مجموع سه شرکت هوايي، دو هزار و ۱۶۵ ساعت تأخير داشتند.

امسال نيز همانند سال‌هاي گذشته، تغذيه زايران در مدينه منوره از دو آشپزخانه متمرکز الدخيل و زين و در مکه مکرمه از آشپزخانه‌هاي قحطاني و ابوجدايل تأمين شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما