تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۲۵
۰
کد مطلب : ۹۹۰۵
نهادهای اسلامی

درباره شورای روابط اسلامی امریکایی

درباره شورای روابط اسلامی امریکایی
شکل‌گیری شورای روابط اسلامی آمریکایی

شورای روابط اسلامی آمریکایی (CAIR) یک نهاد حقوقی مردمی غیرانتفاعی است. این نهاد بزرگترین گروه اسلامی آزادی‌خواه مدنی محسوب می‌شود که دفاتر مختلفی در سراسر آمریکا و کانادا دارد.  

دفتر اصلی این شورا در کاپیتول هیل واشنگتن دی سی واقع شده است. و از زمان تاسیس آن یعنی سال ۱۹۹۴ تا کنون کوشیده است تصویر مثبت و درستی از اسلام و مسلمانان در آمریکا ارائه دهد.

شورای روابط اسلامی آمریکایی در صدد است تا از طریق ارتباط با رسانه‌ها، رابطه با دولت و آموزش و پرورش، این تصویر مثبت را به وجود آورده و ذهنیت‌های غلط درباره مسلمانان را اصلاح کند. 

همچنین این نهاد در رابطه با خودِ مسلمانان، در تلاش است تا آنها را به مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های سیاسی تشویق و جامعه مسلمان امریکا را توانمندتر از پیش سازد.

ماموریت های شورای روابط اسلامی آمریکایی

شورای روابط اسلامی آمریکایی ماموریت دارد تا برای برقراری عدالت تلاش کند و زمینه را جهت درک متقابل میان مسلمانان و غیرمسلمانان فراهم نماید.

CAIR ماموریت دارد تا از آزادی‌های مدنی مسلمانان و گفتگوی میان مسلمانان و غیرمسلمانان حمایت کرده و در جهت ترویج عدالت و درک متقابل و تقویت و قدرت‌بخشی به مسلمانان آمریکایی فعالیت کند.  

این نهاد می‌کوشد تا درک بهتری از اسلام و ارتقا اسلام در جامعه آمریکا حاصل شود.

ساختار شورای روابط اسلامی آمریکایی

تأسیس: CAIR در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد و دفتر مرکزی این نهاد در بلوک چهارم ساختمان کاپیتول هیل واشینگتن دی سی قرار دارد. مدتی بعد نخستین شعبه این شورا، در منطقه سان فرانسیسکو تاسیس شد.

دفاتر: CAIR هم اکنون ۳۲ شعبه در ۲۰ ایالت امریکا و یک شعبه در کانادا دارد که هر کدام با بودجه محلی و اختصاصی خود اداره می‌شوند.

تعداد کارمندان و داوطلبان:
دفتر مرکزی در حال حاضر بیش از ۶۰ کارمند و بالغ بر ۳۰۰ داوطلب فعال در بخش‌های هیات مدیره، کمیته اجرایی، بخش اداری و... دارد. تصمیم‌گیری‌ها در این سیستم به صورت مشورتی و شورایی است. اعضای تصمیم‌گیری حدود ۲۰۰ نفر از سراسر ایالت‌های آمریکا هستند . تصمیم‌ها پس از اتخاذ به شکل برنامه به شعبات سازمان، توصیه می‌شوند.

پشتیبانی در انجمن:
این شورا که یک نهاد مردمی است از حمایت‌های مسلمانان آمریکایی بهره‌مند می‌شود؛ به طوری که  حدود ۱۰.۰۰۰ آمریکایی در ضیافت سال ۲۰۰۶ این مرکز شرکت کرده و از این طریق سالانه بودجه مورد نیاز سازمان تامین می‌شود.
در همان ضیافت سال ۲۰۰۶ که با حضور برخی فرمانداران ایالت، سناتورهای آمریکایی، نمایندگان، اعضای دولت، شهرداران، اعضای شورای شهر، رهبران مذهبی، فعالان اجتماعی، دانشگاهیان و شخصیت‌های رسانه‌ای برگزار گردید، حمایت‌های زیادی از سوی آنان متوجه شورای روابط اسلامی آمریکایی شد.

غیر انتفاعی: این نهاد مردمی از آنجا که از سوی اداره مالیات آمریکا معاف از پرداخت شناخته شده و غیرانتفاعی محسوب می‌شود؛ دغدغه هزینه‌های مالیات ندارد و این ویژگی کمک بزرگی در بحث بودجه و حمایت مالی به حساب می‌آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما