تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۵۸
۰
کد مطلب : ۸۳۳۳
نهادهای اسلامی

مرکز اسلامی حسینی اورلاندو

مرکز اسلامی حسینی اورلاندو
گروهی از خانواده‌هایی که از انگلستان، نیوجرسی، و امارات متحده عربی به ایالت فلوریدا مهاجرت کرده بودند، در سال ۱۹۹۱ این مرکز اسلامی را پایه‌گذاری کردند. این مرکز اسلامی در ابتدا شامل کمپی اجاره‌ای در آلتامونت اسپرینگ بود(Altamonate Spring) که در حدود ۵۰۰متر مربع مساحت داشت.

قبل از تاسیس این مرکز، و در سال‌های ۱۹۸۹و ۱۹۹۰ و در ابتدای سال ۱۹۹۱، غلامعلی دوجی (Gulamali Dewji) و جان مارشال(John Marshall) که بریتانیایی‌تبار بودند در محل اقامت خود مراسم ماه محرم و رمضان و دیگر فعالیت‌های دینی را برگزار می‌کردند‌. جان مارشال(JohnMarshall)، با مساعدت دیگر خانواده‌ها مدرسه‌ای را در محل اقامتشان در سال ۱۹۹۰ راه‌اندازی کردند که در سال ۱۹۹۱ به آلتامنت اسپرینگ(Altamonate Spring) تغییر مکان داد.

پیش‌زمینه‌های قومی و ملیتی اعضای اولیه این انجمن، بیشترین تاثیر را در ساختار این مرکز داشته است. حد فاصل سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۷، خانواده‌های بیشتری جذب این مرکز شدند.

سال ۱۹۹۷ نقطه عطفی برای این مرکز اسلامی به حساب می‌آید چرا که خانواده‌های بیشتری در تابستان آن سال به این انجمن ملحق شدند. یک کارآفرین نیویورکی بریتانیایی تبار به نام جعفر عبدالحسین (Jafar Abdulhussein) تصمیم گرفت که شرکت و کارمندانش را به سنفورد (Sanford) در حومه اورلاندو (Orlando) منتقل کند در نتیجه ۶۵ خانواده به اعضای انجمن حسینی افزوده شدند. پس از آن ده خانواده دیگر نیز به عضویت این انجمن پویا در آمدند.

غلامعلی دوجی(Gulamali Dewji)، رئیس قبلی این انجمن که یکی از اعضای موسسس هم بود گام بلند دیگری برداشت. او ملکی را در سنفورد،فلوریدا، خریداری کرد که هم اکنون مقر اصلی انجمن اسلامی حسینی است. خرید این ملک باعث افزایش پانصد درصدی پیروان این انجمن شد و مسئولان این انجمن را بر آن داشت که امکانات لازم را برای رفاه روزافزون اعضا فراهم آوردند.

حد فاصل سالهای ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹ تعدادی از خانواده‌های هندی-پاکستانی‌تبار املاکی را در ناحیه کیسیمی (Kissimmee) خریداری کردند که در ۳۰ مایلی سانفورد قرار داشت. با پیوستن این خانواده‌های جدید به اعضای انجمن، شمار خانواده‌های عضو به ۱۲۰ خانواده رسید. سی خانواده از این انجمن جدا شدند تا مرکز جدیدی در کیسیمی تشکیل دهند. سال 2000 تعداد خانواده های عضو کاهش یافت و به ۹۵ خانواده رسید.
ورود خانواده‌های مختلفی از دار‌السلام، بمبئی، لندن، نایروبی، تورنتو، آلن‌تن، نیویورک و دبی باعث افزایش شمار اعضای انجمن اسلامی حسینی شده است که مسئولان را بر آن داشته تا امکانات و شرایط لازم را برای اعضای این مرکز که دائما بر شمار آنها افزوده می‌شود فراهم آورد.

مدیران و کارمندان انجمن اسلامی حسینی
رئیس انجمن
ریاض جیوراج(Riyaaz Jivraj)
نایب رئیس
رضا ذانجی(Raza Dhanji)

هیئت امنا
دکتر سهیل علی(Dr.Soheil Ali)
محمدرضا مانکیا(Mohamedraza Manekia)
اینایات والی(Inayat Walli)
مصطفی یوسف علی(Mustafa Yusufali)
ریاض جیوارج(Riyaaz Jivarj)
رضا ذانجی(Raza Dhanji)

کارگاه آموزشی انجمن اسلامی حسینی
کارگاه آموزشی این انجمن برنامه های جداگانه ویژه‌ای را برای دختران و پسران پنج تا دوازده ساله در نظر گرفته است. برنامه ویژه ماه مبارک رمضان که کلاس‌های هم‌زمانی را برای دختران و پسران برگزار می‌کند با عنوان پیروی از سیره دوستان پیامبر اکرم برگزار می‌شود.

این انجمن همچینین کودکان را تشویق می‌کند تا مهارت خود را در از بر خواندن قرآن کریم بسنجند.
کودکانی که تمایل دارند از برخوانی قرآن را یاد بگیرند می‌توانند از طریق ایمیل این مرکز به نشانی workshop@orlandocetner.org مسئولان را باخبر سازند.

برنامه دیگری که برای دختران پنج تا دوازده ساله و پسران پنج تا دوازده ساله در نظر گرفته شده است کارگاه آموزشی چهار روزه‌ای است که اعضای شرکت کننده را با سیره حضرت فاطمه آشنا می‌کند.
برنامه دیگری نیز به مناسبت روز مادر در دست اقدام است که از مقام مادر در روز تولد حضرت فاطمه زهرا تجلیل به عمل می‌آورد.

آدرس ایمیل
webmaster@orlandocenter.org

آدرس وب سایت
Orlandocener.org
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما