تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۲۳
۰
کد مطلب : ۱۰۵۱۴

۱۳۵۰۰ هيئت شهر تهران در نمايشگاه عطر سيب تجهيز می‌شوند

۱۳۵۰۰ هيئت شهر تهران در نمايشگاه عطر سيب تجهيز می‌شوند
دبير اجرايی هفتمين نمايشگاه عطر سيب، فرزاد هوشيار پارسيان، در جمع خبرنگاران گفت: در نمايشگاه عطر سيب، بيش از ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد، هزار و ۲۰۰ حسينيه، ۴ هزار و ۳۰۰ هيئت‌ مستمر، ۵ هزار هيئت‌موردی و ۵۰۰ هيأت مدرسه تجهيز خواهند شد. هيئت‌مستمر هيئت‌هايی هستند كه در طول سال فعاليت می‌كنند و هيأت موردی هم شامل هيئت‌های فعال در دهه اول محرم می‌شود.

هوشیار افزود: در نمايشگاه عطر سيب براي هیئت‌های مختلف فعال در سطح شهر تهران يك سقف كمك هزينه در نظر گرفته شده است. امسال به مساجد ۲۵۰ هزار تومان، به حسينيه‌ها و هیئت‌های مستمر ۲۰۰ هزار تومان، به هیئت‌های موردی ۱۵۰ هزار تومان و هیئت‌های مدارس ۱۰۰ هزار تومان كارت اعتباری خريد مايحتاج از نمايشگاه عطر سيب اعطا خواهد شد.

وی تصریح کرد: اين كارت‌ها تنها در نمايشگاه عطر سيب قابليت استفاده دارند و در اختيار نمايندگان هیئات قرار داده می‌شود. نمايندگان هیئت‌ها با ارائه شناسنامه هیئت كه از سوی سازمان تبليغات اسلامی صادر شده است و همچنين كارت شناسايی عكس‌دار و مهر هیئت می‌توانند كارت‌های اعتباری خود را دريافت كنند.

دبیر اجرایی هفتمین نمایشگاه عطر سیب در ادامه به تغييرات نمايشگاه هفتم نسبت به دوره‌های گذشته اشاره كرد و گفت: در سال‌های گذشته، تجهيز سخت‌افزاری هیئت‌ها مورد توجه بود، اما امسال با رويكرد فرهنگی كه اتخاذ شده نيمی از حجم نمايشگاه را به فعاليت‌های فرهنگی اختصاص داده‌ايم كه شامل ۱۷ غرفه براي نشريات و مراكز فعال در حوزه فرهنگ عاشورايی و ۲۱ غرفه عرضه محصولات فرهنگی است.

وي در ادامه در خصوص هدف برگزاری نمايشگاه عطر سيب گفت: اين نمايشگاه به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حمايت از هیئت‌ها به عنوان مراكز تأثيرگذار در زندگی شهری با اهداف ايجاد يك شبكه منسجم براي سطح شهر و ايجاد يك بازار مرجع براي نيازمندی‌های هیئات برگزار می‌شود.

دبير هفتمين نمايشگاه عطر سيب ادامه داد: بخش تجهيزات هفتمين نمايشگاه عطر سيب اقلام و خدماتی مانند روشنايی و الكترونيك، فرش و موكت، برزنت و سازه‌های مناسب هيأت، لوازم آشپزخانه و آبدارخانه، نانوتكنولوژی، سيستم‌های صوتی و تجهيزات ايمنی را در قالب ۱۰۰ غرفه به بيش از ۱۳ هزار هیئت ارائه خواهند داد.

رئيس فرهنگسرای خاوران، همچنين به راه‌اندازی بخش هنری در نمايشگاه عطر سيب اشاره كرد و گفت: گالری عكس از عتبات عاليات، نقالی، پرده‌خوانی و اجرای تعزيه در قالب نمايش‌های آيينی و مذهبی از فعاليت‌های بخش هنری هفتمين نمايشگاه عطر سيب است.

وي ادامه داد: بسته فرهنگی با همكاری سازمان تبليغات اسلامی آماده شده كه به نمايندگان هیئت‌ها تحويل داده خواهد شد. اين بسته شامل كتاب ويژه مادحين با نام «ره‌توشه»، كتاب ويژه وعاظ با نام «پيام محراب» و تعدادی عكس و پوستر عاشورايی است.

هوشيار در خصوص يارانه‌های ديگر در نظر گرفته برای هیئت‌ها گفت: بسته فرهنگی براي هیئت‌های دانش‌آموزی در تيراژ ۱۰۰ هزار آماده شده است كه به هیئت‌های مدارس اهدا می‌شود. همچنين در اين نمايشگاه ۳۰ هزار جلد قرآن كريم به مساجد اهدا خواهد شد.

هوشيار همچنين با بيان اينكه نمايشگاه عطر سيب، اسپانسر تجاری ندارد، گفت: اين نمايشگاه توسط شهرداری تهران برگزار می‌شود و بودجه آن را سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران كه امسال بالغ بر ۳ ميليارد تومان است، تأمين می‌كند.

وي در خصوص چگونگی انتخاب صاحبان صنوف در نمايشگاه عطرسيب گفت: «ما يك كميسيون انتخاب محصولات نمايشگاه را تعيين كرديم. اين كميسيون ۲۰ هزار دعوت‌نامه به صنوف مختلف براي حضور در اين نمايشگاه ارسال كرد و پس از بررسی‌های فراوان، اجناسی كه مورد نياز هیئت‌هاست را انتخاب كرده است. در نمايشگاه هفتم هم صاحبان آن صنوف حضور دارند. پس از انتخاب اجناس، قيمت ارايه محصولات در نمايشگاه مورد توجه ما بود. در حالت عادی اجناس مربوط به هیئت‌ها در آستانه ماه محرم افزايش می‌يابد كه ما قيمت‌ها را كنترل كرديم. هفتمين نمايشگاه عطر سيب اجناس را با قيمت پايين‌تر از بازار به هیئت‌ها ارائه خواهد داد.»

وي در خصوص محصولات فرهنگی عرضه شده در نمايشگاه گفت: اقلام فرهنگی مانند قرآن، كتيبه، بيرق، محصولات نرم‌افزاری مرتبط با ايام محرم، گزارش تصويری از محرم، كتب مداحی و شعر توسط كميته محصولات فرهنگی معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای حضور در نمايشگاه انتخاب شده‌اند. همچنين در حوزه آسيب‌شناسی عزاداری عاشورايی و مبارزه با خرافات و بدعت‌های عزاداری فعاليت‌هايی را توسط سازمان تبليغات اسلامی شاهد خواهيم بود.

وي در پايان گفت: براي بررسی ارتقای مراسم عزاداری در ايام محرم، ستاد ساماندهی شئون عزاداری محرم در شهرداری تهران با حضور اورژانس، راهنمايی و رانندگی، هلال احمر و سازمان تبليغات اسلامی تشكيل شده است تا موانع و مشكلات مربوط به اين فعاليت‌ها رفع شود. البته نگاه ما در شهرداري يك نگاه مذهبی، فرهنگی و هنری است و مسائل سياسی جايی در انديشه‌های ما در بحث هیئت‌ها و عزاداری محرم وجود ندارد.

هفتمين نمايشگاه عطر سيب، فعاليت خود را از تاريخ ۲۰ آذر آغاز می‌كند و در فضايی بالغ بر ۵ هزار متر مربع تا ۲۷ آذر ميزبان نمايندگان هيئت‌های شهر تهران خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما